Un jutjat valencià anul·la una de les multes de la campanya contra els peatges #novullpagar

  • L'advocada que ha portat el cas considera que la sentència és molt clara.
  • També que cal una decisió política per anul·lar tots els expedients.
  • La sentència no crea jurisprudència per a la resta de casos oberts.
Algunos de los participantes en el peaje de Vilassar de Mar (Barcelona) en un acto de la campaña "No vull pagar" (no quiero pagar) "contra el el abuso que representan los peajes" en Cataluña.
Algunos de los participantes en el peaje de Vilassar de Mar (Barcelona) en un acto de la campaña "No vull pagar" (no quiero pagar) "contra el el abuso que representan los peajes" en Cataluña.
EFE
Algunos de los participantes en el peaje de Vilassar de Mar (Barcelona) en un acto de la campaña "No vull pagar" (no quiero pagar) "contra el el abuso que representan los peajes" en Cataluña.

El jutjat Contenciós Administratiu número 9 de València ha anul·lat, en sentència del 31 de juliol, una de les multes que l'administració va posar a un ciutadà per no pagar un peatge d'autopista durant la campanya #novullpagar.

La sentència resol un dels 100.000 casos d'impagament que es van produir en aquella iniciativa, dels quals, a Catalunya, només n'hi ha quinze de recorreguts judicialment.

Anul·lar la resta d'expedients

La sentència no crea jurisprudència, però, a parer de l'advocada que ha portat el cas, la coordinadora de Solidaritat Catalana del País Valencià, Anna Oliver, és "molt clara en els fonaments" i "hauria de fer prendre una decisió política" per anul·lar la resta d'expedients. En tot cas, per la via judicial és impossible.

Oliver ha recordat que per anul·lar les sancions per aquest procediment cal "un recurs per cada multa". I ja no s'hi és a temps. Des de que l'afectat rep la resolució administrativa definitiva, té dos mesos naturals per recórrer-la, i en molts casos aquest termini ja ha expirat.

Molta gent ha preferit no recórrer

D'altra banda, molts dels multats, segons ha explicat Oliver, s'han trobat amb la dificultat afegida de la reforma judicial, que ha comportat taxes judicials per presentar recursos. "Això vol dir -explicava Oliver- que per recórrer una multa de 100 euros calia fer un recurs que en costava 200", i això sense comptar els honoraris del lletrat. Molta gent, doncs, ha preferit no recórrer.

És per això que, segons l'advocada, ara el que caldria és "una decisió política" per anul·lar tots els expedients, perquè, el que sí és cert, diu Oliver, "és que la sentència és molt clara, i tot i no sentar jurisprudència, resol amb tots els arguments que hem defensat sempre, principalment que la senyalització de l'autopista obliga a aturar-se però no a pagar i que els treballadors de l'autopista no eren autoritats en el moment de les sancions".

Després es va reformular el reglament per tal que ho fossin, fet que a parer d'Oliver "encara ens dóna més la raó".

100.000 expedients sancionadors

D'altra banda, la sentència obliga l'administració a pagar les costes judicials en el cas de la multa recorreguda per Oliver, un fet, segons explica, "poc habitual" i "molt significatiu".

Així doncs, una multa anul·lada i quinze més en tràmit, i l'esperança dels impulsors del #novullpagar que l'administració admeti "que va cometre un error" i anul·li els 100.000 expedients sancionadors. De moment està obligada a fer-ho amb un.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento