Barcelona vol implantar carrils 30 per cotxes i bicis en vies ràpides

  • L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, aposta per aquesta solució en carrers amb molt de trànsit, com ara la Via Laietana o Balmes.
  • Durant el 2013 s'invertiran2,56 milions d'euros en construir i ampliar 12 carrils bici i en arreglar una desena de cruïlles on s'hi concentren els accidents.
  • Al carrer Marina, entre la Meridiana i Ausiàs March, el carril bici passarà a estar situat al centre de la calçada.
Una bicicleta circula por Barcelona.
Una bicicleta circula por Barcelona.
Arxiu

La nova solució per garantir la convivència entre bicicletes i cotxes és la creació de carrils cotxe-bici. L'Ajuntament de Barcelona vol implantar un sol carril de velocitat 30 Km/h en carrers amples i amb un alt volum de trànsit per tal de garantir la seguretat dels ciclistes. Durant aquest any, s'invertiran 2,5 milions d'euros en arreglar les deu cruïlles més perilloses de la ciutat i en fer 23,2 Km de carril bici nous.

L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, va apostar ahir perquè els ciclistes circulin per la calçada, però amb el trànsit pacificat. Així, a les vies on no hi hagi carril bici segregat i on s'hi concentri molt de trànsit i s'hi circuli ràpid, proposa que un dels carrils sigui de velocitat 30 Km/h i s'adreci tant a cotxes com bicicletes. «Hem de canviar el paradigma», va insistir Trias, partidari que les bicis vagin pel centre del carril i evitin la vorera.

Com a exemple, Trias va apuntar a la possibilitat que la Via Laietana, «on no hi farem un carril bici», puguin pacificar el trànsit i crear-hi un d'aquests carrils 30. Balmes seria una altra d'aquestes vies on s'hi podria implantar aquesta nova mesura.

Punts negres

Durant el 2013, l'Ajuntament té previst destinar 2,56 milions d'euros en construir i ampliar 12 carrils bici i en arreglar una desena de cruïlles on s'hi concentra el major nombre d'accidents. Actualment, ja s'han enllestit les obres a la plaça Tetuan, a Paral·lel-Calàbria i a la Gran Via-Calàbria. Segons el Consistori, la resta d'obres s'executaran abans que acabi l'any.

Amb la creació de 23,2 Km bidireccionals de carril bici, es vol cosir els vials que ara quedaven interromputs i completar, així, la xarxa de la bicicleta, de manera que es creï un «pont ciclista» que connecti els carrils bici entre sí, segons va indicar el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes.

Es modifica un dels carrils bici més conflictius: el de la Meridiana, entre pl. Glòries i el carrer València. S'hi farà un nou traçat en calçada que substituirà l'actual. Se'n farà de nous, entre d'altres, a Selva de Mar, Pg. Pujades, Àlaba i Pg. Fabra i Puig. L'Ajuntament preveu «millorar l'eix litoral», entre el Paral·lel, Portal de Santa Madrona, Pg. Colom i Joan de Borbó.

Al carrer Marina, entre l'avinguda de la Meridiana i el carrer d'Ausiàs March, el carril bici passarà a situar-se al centre de la calçada, en doble sentit i segregat al trànsit, amb separadors. Els treballs començaran el 4 de juliol. Al mateix carrer però al tram comprès entre l'avinguda Diagonal i Travessera de Gràcia, s'hi crearà un carril bici per completar l'eix dibuixat des del mar fins la Sagrada Família.

Bicis al carril bus de nit

Totes aquestes mesures van ser aplaudides ahir pel president del Bicicleta Club de Catalunya (BACC), Joan Valls, qui va demanar, no obstant això, que es modifiqui la normativa per tal que les bicis puguin circular pel carril bus en horari nocturn.

Barcelona disposa d'una nova guia de la bicicleta online, en la qual, com a novetat, s'hi pot consultar les places en aparcaments subterranis. L'Ajuntament té previst instal·lar un miler de barres per ancorar les bicis al carrer (2.000 places). I fins al 7 de juliol se celebra la Setmana de la bicicleta.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento