Una funcionària de FGC encarregada de la seguretat va intentar ajudar la usuària però també va caure. Les dues ferides van ser traslladades i intervingudes ahir d’urgència a l’Hospital Clínic. El conductor va patir una crisi d’ansietat a la mateixa estació i va ser ingressat en estat de xoc a la Clínica Delfos.
Hores d’ara s’està investigant la causa dels fets però fins demà no s’emetrà un comunicat oficial. Les anàlisis a la caixa negra del tren, les imatges captades pel circuit tancat de l’estació i les declaracions del maquinista i dels operadors de la centraleta, hauran d’esclarir si es tracta d’una falla mecànica o bé d’una errada en la posada en marxa de l’operativa.
Aclarint els fets
El fet és que els trens tenen un sistema de seguretat automàtic que impedeix la seva posada en marxa fins que les portes no són tancades. Així ho va explicar el director d’operacions de FGC, Oriol Juncadella, qui va afegir també que podria tractar-se d’una errada humana del conductor del tren.
Retards en el servei
Des del moment de l’accident i durant una hora i mitja, es va tallar la circulació a l’estació de Provença i els trens només arribaven fins a Gràcia.
A partir de les 10.00h, evan tornar a circular però amb retard i a les 11.35 h ja funcionaven amb normalitat. FGC calcula que hi va haver 7.000 viatgers afectats.
Ampliació de la xarxa a Sabadell
La xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Sabadell s’ampliarà i perllongarà el recorregut dins la ciutat. A l’estiu s’iniciaran les obres de construcció de 4,2 km de via i de quatre noves estacions, una connectada amb el servei de Renfe. Els treballs compten amb un pressupost de 327 milions d’euros. El secretari de mobilitat, Manel Nadal, es va referir ahir al projecte com a «una petita xarxa de metro».
Mampares de protecció per contenir les masses
L’estació de Provença compta des de fa cinc anys amb unes mampares de protecció que en hores punta serveixen per controlar que ningú caigui a la via. I és que entre les 7.00 i les 10.00 hores són 11.000 els usuaris que pugen o baixen del tren a Provença. Aquesta és l’única estació amb el sistema de mampares, però també n’hi haurà properament a la línia 9 de metro. Al metro, però, s’utilitzarà un sistema més segur, com el que es fa servir a París, i més automatitzat.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios