La nova xarxa d'autobús circula cada 5 a 8 minuts en dies feiners

  • Les noves cinc línies milloraran durant aquest mes de maig les freqüències de pas.
  • També es reduirà el temps d'espera a les parades amb diverses modificacions.
  • Els dos nous megabusos de 24 metres de llarg ja es troben en fase de proves.
Els nous busos biarticulats que començaran a funcionar al maig a Barcelona.
Els nous busos biarticulats que començaran a funcionar al maig a Barcelona.
TMB
Els nous busos biarticulats que començaran a funcionar al maig a Barcelona.

Les noves cinc línies de bus de Transports Metropolitans (TMB)  milloraran durant aquesta setmana les seves freqüències de pas, fent els viatges més curts que ara. Les línies D20,H6, H12, V7 i V21 passen a circular en dies feiners en intervals més propers als de la xarxa de metro, entre 5 i 8 minuts segons els recorreguts, entre primera hora del matí i fins les 9 del vespre.

Aquestes millores en el servei han estat fruit de la identificació per part de TMB i de l'Ajuntament dels punts amb més congestió en aquests transports i de canvis realitzats en el funcionament d'alguns semàfors així com en el canvi d'ubicació d'algunes parades. També s'han delimitat alguns trams de carril bus existents.

Tres megabusos al juny

La línia H12, l'antic bus 56, que circula entre els barris del Besòs i la Verneda i el del Gornal a l'Hospitalet, tindrà des d'aquesta setmana una freqüència de pas d'entre 6 i 7 minuts. Aquesta línia és la que incorporarà els nous autobusos articulats de 24 metres de llarg, dos dels quals ja estan circulant en proves sense passatgers.

Segons TMB, es preveu que durant aquest mes de maig comencin a fer circulacions de reforç amb passatgers a l'esmentada línia H12 tot i que encara no hi ha data exacta per a què aquests nous busos comencin a circular amb usuaris.Al juny arribarà a Barcelona un tercer autobús biarticulat.

Carril bus a Plaça d'Espanya

Una de les actuacions que s'han portat a terme posteriorment a l'anunci de les noves línies, el passat març, ha estat habilitar un carril bus a l'interior de la plaça d'Espanya, que redueix entre 4 i 5 minuts el recorregut de la línia d'autobús V7 (Pl. Espanya-Sarrià).

Els viatgers de la nova xarxa de bus de TMB han valorat favorablement el servei. Un estudi amb 880 entrevistes fetes al març passat indica que tres de cada quatre usuaris coneixen la nova  xarxa (73,6%) i que un 83,7% creu que la seva implantació és positiva i beneficiosa.

La majoria d’usuaris preguntats es mostren satisfets i puntuen el servei amb un 7,6 sobre 10. La darrera nota relativa al servei de bus de Barcelona va ser de 7,2. Entre els aspectes més ben valorats hi ha la rapidesa (61%) i la freqüència (60%).

Mostrar comentarios

Códigos Descuento