1 Empitjora el trànsit.
Mentre que el transport urbà privat està estabilitzat, el de mercaderies creix un 3% l'any.
En una ciutat que perd carrils de circulació en favor de voreres més àmplies es produeixen cada dia 474.000 desplaçaments de vehicles de mercaderies, que sovint bloquegen el trànsit de carrers petits quan fan la càrrega i descàrrega.
2 Creació d'espais logístics dins la ciutat.
La prova pilot que començarà aquest gener al barri de Sant Andreu és ja una realitat a algunes ciutats franceses, on només els vehicles elèctrics -proporcionats als transportistes juntament amb altres serveis a l'entrada d'aquestes àrees- poden circular per les àrees peatonals.
3 Contamina.
Entre el 20 i el 55% de les emissions contaminants a l'interior d'una ciutat (segons un estudi fet a França) són resultat del transport de mercaderies.
4 Promoció de vehicles ecològics i restricció als vells
A París, a partir d'aquest estiu, els vehicles vells tindran prohibit fer càrrega i descàrrega a les tardes.
Simultàniament, un servei de distribució amb bicicletes elèctriques ha estès els seus serveis de la capital a Burdeus, Lille i Rouen.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios