El futur passa per donar els diaris porta a porta

Ho diu un expert europeu.
La premsa gratuïta a Espanya i Europa ha crescut de forma espectacular en els últims quatre anys i això ha despertat el fantasma de la saturació del mercat. Per evitar-ho, Piet Bakker, expert en premsa gratuïta i professor de Ciències de la Comunicació de la Universitat d’Àmsterdam, va assenyalar que les empreses editores haurien de contemplar noves estratègies com l’especialització dels continguts (diaris econòmics i esportius) i la distribució porta a porta.Jornades internacionals

Bakker que participa a Barcelona de les II Jornades Internacionals de Premsa Gratuïta, va destacar que el 20% del total de la premsa europea és gratuïta i que en els últims deu mesos han nascut 30 noves capçaleres, mentre que la premsa de pagament estàn en declivi.

No obstant, el mercat dels gratuïts està pròxim a la saturació no per falta de lectors, sinó d’anunciants. El professor Bakker també va dir que no creu que «hi hagi lloc per a un cinquè diari gratuït» a Espanya i que els joves estan avui més interessats en Internet que en la premsa de paper.

Gratis i pagament, cara a cara

Les II Jornades Internacionals de Premsa Gratuïta, organitzades per l’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta (ACPG), es clouran avui amb la taula rodona en la què participaran els directors dels principals diaris de pagament i gratuïts de Barcelona. Anit, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va esperonar als editors de premsa gratuïta a continuar la tasca iniciada fa sis anys amb el pioner 20 minutos.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento