Otel·lo i Desdèmona van al cor de les tenebres

Pere Arquillué i Joan Carreras encapçalen el repartiment d’Otel·lo, el drama de gelosia, odi, amor i mort de Shakespeare que ha adaptat Carlota Subirós. L’obra es pot veure fins a l’octubre al Teatre Lliure.
L’actriu Alícia Pérez, amb la cara pintada de blanc, per destacar-se de la negror de l’Otel·lo interpretat per Arquillué.(Ros Ribas)
L’actriu Alícia Pérez, amb la cara pintada de blanc, per destacar-se de la negror de l’Otel·lo interpretat per Arquillué.(Ros Ribas)
L’actriu Alícia Pérez, amb la cara pintada de blanc, per destacar-se de la negror de l’Otel·lo interpretat per Arquillué.(Ros Ribas)
La història de gelosia d’Otel·lo i Desdèmona inaugura la nova temporada del Teatre Lliure en una adaptació dirigida per Carlota Subirós, que entén el clàssic de Shakespeare com un «viatge al cor de les tenebres o a les tenebres del cor», un viatge per les baixes passions que mouen la humanitat.Pere Arquillué és el general negre casat amb la noble veneciana Desdèmona (Alícia Pérez). La relació amorosa de la parella es trenca per obra i enganys del mà dreta del militar protagonista, Iago (Joan Carreras), que aprofita un malentès per fer embogir de gelos Otel·lo. La tragèdia està servida i els personatges cauen sense remei dins del pou de l’odi i la mort. La destrucció de l’amor.

* Teatre Lliure. Sala Fabià Puigserver de Teatre Lliure. A les 21.30 hores. De 18 a 23 euros.

Un escenari buit

Els personatges de l’Otel·lo del Lliure viuen i pateixen en un escenari en blanc i negre despullat, en una aposta de Carlota Subirós per evitar que el públic es distregui de la paraula escrita pel dramaturg anglès. El racisme que pateix el militar negre es visualitza amb les cares pintades de la resta de personatges de raça blanca. Però no és la discriminació el què més amoïna Subirós, que se centra especialment en l’estratègia d’un engany d’un amic a un altre.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento