Aval a l'adaptació total del metro

  • El 83% de les línies són accesibles per a les persones amb mobilitat reduïda.
  • La Generalitat ha redactat els projectes per reformar les que encara no ho són, però no hi ha calendari d'execució.
Varios viajeros a punto de subir al metro de Barcelona.
Varios viajeros a punto de subir al metro de Barcelona.
EFE
Varios viajeros a punto de subir al metro de Barcelona.

El camí perquè totes les estacions del metro de Barcelona siguin accessibles és cada cop més curt. El Departament de Territori i Sostenibilitat va anunciar ahir que ja té en marxa la redacció dels projectes per adaptar per a les persones amb mobilitat reduïda els accessos de la totalitat de les parades pendents de modernitzar. Suposen el 17% del total d’estacions que integren el suburbà. Això és, 23 de les 139 parades.

El conseller de Territori i sostenibilitat, Lluís Recoder, ho va afirmar aquest dijous, durant una visita d’obres a l’estació  de Virrei Amat, que s’està ampliant i adaptant perquè els viatgers hi puguin accedir-hi sense entrebancs. Entre d’altres, s’hi estan instal·lant tres ascensors, així com escales mecàniques i entrades adaptades. Es preveu que la reforma, que va començar a finals d’agost del 2011 i que suposa una inversió d’uns 8,2 milions d’euros, estigui enllestida durant el primer trimestre del 2013.

A més a més, enguany s’enllestiran les obres d’accessibilitat que s’estan realitzant a les estacions de metro de Bogatell i Llacuna i estan en marxa els treballs de les estacions de Zona Universitària, Collblanc i Passeig de Gràcia, aquesta darrera en col·laboració amb Adif.

En aquesta línia, el Departament de la Generalitat va precisar que, a finals d’aquest any, estaran també llestos els projectes d’adaptació de les parades de Rambla Just Oliveras, de la L1; Vallcarca i Poble Sec, de la L3, i Poblenou, Ciutadella / Vila Olímpica i Jaume I, de la L4. Els esbossos per remodelar els intercanviadors de les estacions de Maragall, Verdaguer, Clot, Urquinaona, Plaça de Sants i Espanya també podrien veure la llum entre aquest any i el que ve.

Pendents dels diners

Amb tot, el Departament no té un calendari concret d’execució de la totalitat de les obres. Hi depenen molts factors, com el temps i els diners. Així, el procés des que es redacta un projecte fins que es comença a fer efectiu és llarg, ja que s’inclouen des del procediment de licitació fins a l’adjudicació dels treballs, entre d’altres. Des que s’aprova un projecte fins que es comença a executar acostumen a passar al voltant de sis mesos, segons la Generalitat.

Les mateixes fonts van afegir que també "caldrà tenir en compte les disposicions pressupostàries de què disposa" Territori i Sostenibilitat per poder dur a terme les obres d’adaptació. Amb tot,  van insistir en el fet que "tots els projectes estan en marxa". Així, tan bon punt es puguin realitzar, es prioritzaran les estacions que, entre d’altres factors, rebin un major nombre de passatgers o es trobin en pitjors condicions.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento