El carrer Aragó perdrà un carril per les obres a l'estació de Passeig de Gràcia

  • El transbordament es farà per la superfície.
  • Els treballs comencen el dia 16 i duraran 16 mesos.
  • No afectaran la circulació de trens.
Com quedarà el vestíbul transformat, en una simulació infogràfica.
Com quedarà el vestíbul transformat, en una simulació infogràfica.
ADIF
Com quedarà el vestíbul transformat, en una simulació infogràfica.

L’estació de Passeig de Gràcia es torna a submergir en prop d’un any i mig d’obres. El 16 de maig començaran els treballs d’ampliació del vestíbul i millora d’accessos, que s’allargaran durant 16 mesos, va avançar ahir el director de serveis logístics i estacions d’Adif a Catalunya, Armando Brigos, i no afectarà la circulació de trens.

"No suposaran cap tall ferroviari ni cap pla alternatiu del transport", va assegurar. Amb tot, els usuaris que hagin de fer transbordaments entre les andanes del metro i de tren a Passeig de Gràcia hauran de fer el canvi pel carrer, per dos "encaminaments" que recorreran el carrer Aragó, entre Passeig de Gràcia i Pau Claris. A la banda de muntanya es podrà anar del Metro a Rodalies i, a la inversa, per la banda de mar.

Noves escales i ascensors

La circulació rodada també es veurà afectada per les obres: el carrer Aragó tindrà un carril menys. Així, una setmana després que comencin les obres passarà a tenir cinc carrils, dels sis que té actualment.

Amb les obres, el vestíbul de l’estació disposarà de 1.550 metres quadrats, més del doble que actualment. També s’instal·laran tres noves escales mecàniques i dos ascensors a la cruïlla del Passeig de Gràcia amb el carrer d’Aragó per accedir a l’estació i quatre escales mecàniques i dos elevadors més per anar a les andanes. Amb tot, encara quedaran per construir noves sortides, dues per andana. Es preveu que tot estigui acabat el juliol del 2014.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento