Quatre noves línies d’autobusos més ràpides s’implementaran a Barcelona després de l’estiu i suposaran canvis en l’actual xarxa de transport. Així ho va assegurar aquest dijous el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, durant la celebració de la Comissió de Seguretat i Mobilitat de l’Ajuntament.
Freixedes va precisar que, tot i tenir present el projecte del Retbus, 12 línies ràpides que havien de travessar la ciutat ortogonalment i que s’hauria d’haver posat en marxa l’any passat, la seva intenció és "anar més enllà i fer una xarxa més eficient i efectiva". En aquest sentit, va puntualitzar: "No podem incorporar 12 línies ràpides i deixar la resta tal com estan. S’ha de fer una nova xarxa". Amb tot, va considerar que el calendari d’actuació pel canvi de la xarxa d’autobusos està "per concretar", perquè hi ha "diferents projectes en estudi".
Sobre la unió de les dues línies de tramvia de Barcelona, el responsable municipal de mobilitat també va recordar que la Comissió de treball "s’ha fixat un any per fer tota mena d’estudis" amb l’objectiu de valorar-ne la seva viabilitat. "S’ha de veure fins a quin punt hi ha capacitat financera per poder-ho tirar endavant durant aquest mandat. Si ho podem pagar, fem-ho ja", va concloure el regidor.
El primer tinent d’alcalde i president de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Joaquim Forn, va reconèixer que l’empresa està estudiant el patrocini estable de diferents estacions de metro com a una font d’ingressos alternativa. La mesura podria incloure modificacions en els noms de les parades, tot i que ell no és gaire partidari. Els estudis sobre la idoneïtat de la mesura estaran llestos cap al juliol.
"Glòries Catalanes"
Forn es va comprometre amb el grup Unitat per Barcelona a demanar a l’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) el canvi de nom de la parada de transport públic de "Glòries" pel de "Glòries Catalanes", com la plaça on està ubicada.
També va acordar, arrel d’una pregunta del grup municipal d’ICV-EUiA, demanar a l’ATM que doni més a conèixer el títol de transport trimestral bonificat per a aturats, que es va començar a dispensar el 12 de març amb un 80% de descompte en el preu per a aquest col·lectiu. Des de llavors, l’han sol·licitat 3.245 usuaris, xifra baixa "atenent el nombre d’aturats que hi ha", va reconèixer Forn. Només a la ciutat de Barcelona, al març, hi havia 113.528 persones sense feina. A la Comissió també es va acordar estudiar mesures per racionalitzar el transport de mercaderies entre Mercabarna i els Mercats Municipals.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios