Les retallades afecten 80 línies d'autobús interurbà i municipal

  • Una vintena han estat suprimides i la resta disposa de menys freqüències.
  • Alerten que encara se n'eliminaran més serveis.
Autobús de Barcelona.
Autobús de Barcelona.
EP
Autobús de Barcelona.

El degoteig de línies de bus que estan patint retallades és incessant i, ara mateix, ja arriba a la vuitantena. Primer van ser els interurbans i ara els municipals. Al darrere hi ha una manca de fons públics, però usuaris i entitats sostenen que es podria racionalitzar el servei sense haver de prescindir d’algunes línies i freqüències. També s’ha reduït a la mínima expressió el tren de la Pobla i s’ha tancat el telefèric d’Esparreguera.

Des de principis d’any, les administracions, tant la Generalitat com els ajuntaments, han aplicat les tisores al servei de transport públic, tot argumentant que és deficitari i que, en alguns casos, té molt poc passatge. De fet, hi ha línies de bus nocturn de la província de Lleida que tenen una mitjana de menys d’un passatger per trajecte.

El cas és que en el que va d’any els usuaris d’una vuitantena de línies de bus ja han patit la tisorada. A hores d’ara, s’han suprimit almenys vuit línies interurbanes i 31 més de municipals (18 de les quals a Barcelona). La reducció del servei afecta 21 línies interurbanes i 20 més d’urbanes a tot Catalunya, segons el recompte de l’associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), que adverteix que podrien ser-ne més.

Ajuntaments sense fons

A l’àrea de Barcelona són una vintena els busos urbans que han perdut freqüències, sense comptar els autobusos de barri de la capital. Aquests serveis funcionen dins un mateix municipi i el cost el sufraga l’Ajuntament. És el cas dels busos EP4 d’Esplugues, del VB3 de Viladecans o dels urbans de Matadepera, que han deixat de traslladar els seus veïns.

Els serveis nocturns interurbans també han patit les retallades i han passat de quatre expedicions a tenir-ne dues i, en alguns casos, només una. Això vol dir que abans passaven cada hora i ara s’ha allargat molt més el temps d’espera entre cada freqüència. És el cas del bus nocturn de Terrassa a Matadepera i de Barcelona a Caldes de Montbui, segons indicava la PTP.

A més, el tren que connecta Lleida amb la Pobla de Segur ha passat d’oferir tres serveis a fer-ne un de sol. Tot i que s’ha suplert l’itinerari amb autobusos alternatius, s’ha perdut passatge. En aquest context, la Generalitat està parlant amb els municipis per recuperar algunes de les línies ja suprimides.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento