«Hem de fer de Sarrià un Montmartre d’artistes»

El comerç de Sarrià és com un mossaic irregular.
.
.
H. Fernández
.
Disposa d’un ventall de botigues que responen a diferents models comercials. Superar aquesta situació és un dels grans objectius de l’Eix de Sarrià.Per què la diversitat és aquí un inconvenient?

Perquè parlem de models mol particulars. A la zona de Pedralbes, Via Augusta o les Tres Torres hi ha molts serveis, però poques botigues. És una àrea on costa penetrar-hi.

És un comerç de barri?

Essencialment, però hem de pensar que si tota la gent de Sarrià sortís a comprar al barri, no hi hauria prou botigues per atendre’ls. Costa molt aconseguir la fidelització de la clientela de la zona, dels veïns. A més, ens trobem que el divendres a la tarda i el dissabte marxa a comprar a altres indrets.

El comerç de Sarrià, per tant, encara s’ha de consolidar?

Hem de crear un futur creïble i procurar que gent jove i emprenedora hi aposti i lideri la xarxa comercial del districte. Hem de donar un gir al comerç.

Es plantegen atraure clients de la resta de la ciutat?

És molt difícil. Abans hem de millorar el que tenim a casa. I demanar els ajuts a les administracions per fer els canvis que necessita el Sarrià actual.

I quins són?

Una acessibilitat més útil i estudiada, el que no vol dir peatonalitzar-ho tot. La columna vertebral de l’Eix no pot estar peatonalitzada, ha de deixar al comerç una llibertat de moviments. Hem de treballar també per fer de Sarrià un Montmartre, aprofitant els artistes de diferents disciplines que ja té el barri. Es pot crear una zona de comerç artístic que pot conviure amb altres àrees de comerç temàtic, com l’alimentació.

Què esperen de l’Any del Comerç?

Sarrià s’hi ha d’involucrar plenament i donar-se a conèixer a la resta de Barcelona.

Bio

Té 72 anys i presideix l’Eix de Sarrià des de fa sis. Jubilat, tenia un servei oficial de Seat-Volswagen.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento