El transport públic tindrà ‘portabicis’ i crearan 1.200 km de carrils exclusius

Hauran de fer aparcaments per a bicicletes a metro, bus, tranvia i tren.
Més de 1.000 barcelonins van tenir ahir esmorzar gratis per haver-se desplaçat amb bicicleta de bon matí.
Més de 1.000 barcelonins van tenir ahir esmorzar gratis per haver-se desplaçat amb bicicleta de bon matí.
Hugo Fernández
Més de 1.000 barcelonins van tenir ahir esmorzar gratis per haver-se desplaçat amb bicicleta de bon matí.

Els vehicles de transport públic hauran d’estar adaptats per portar bicicletes i hi haurà d’haver aparcaments per a ús dels ciclistes a les parades de tren, bus, metro i tramvia.

Això és el que diu el Pla Estratègic de la Bicicleta, presentat ahir per la Generalitat, i que té un horitzó d’aplicació progressiva de 20 anys.

Connectar pobles amb carril bici

El Govern contempla també crear una xarxa de 1.200 km de carrils bici segregats per connectar les ciutats i pobles, que aniran paral·lels a les carreteres o en vies verdes.

La primera ruta unirà Vic i Camprodon i estarà en funcionament el 2008.

S’hi invertiran 100 milions d’euros i, entre les nou carreteres bici previstes, hi ha la de Barcelona a Camprodon i la de Barcelona a Solsona.

També es preveu crear una entitat de gestió de les polítiques de la bici, fomentar la intermodalitat i fer jornades de formació viària i escolar.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento