Comencen les proves de la velocitat variable a la B-23

  • Es faran entre Martorell i la Diagonal per verificar el bon funcionament del sistema des d'avui fins divendres, entre les sis del matí i les 10 de la nit.
La velocitat variable funciona des de fa un any a l'autovia de Castelldefels.
La velocitat variable funciona des de fa un any a l'autovia de Castelldefels.
Pol Solà / ACN
La velocitat variable funciona des de fa un any a l'autovia de Castelldefels.

La velocitat variable s’estén per les entrades de Barcelona. El Servei Català de Trànsit (SCT) provarà des d’aquest dilluns fins divendres aquest sistema de control del trànsit a les autopistes AP-7 i AP-2, així com a la carretera B-23, entre Martorell i l’avinguda Diagonal.

Les proves es realitzaran des de les sis del matí fins a les 10 de la nit, de dilluns a divendres, i serviran per realitzar les comprovacions tècniques i de funcionament pertinents, abans que la velocitat variable entri en vigor i es pugui sancionar als conductors que sobrepassin els límits fixats en cada moment.

Proves des del desembre

El conseller d’Interior, Felip Puig, i el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, ja van anunciar fa uns dies que aquest mes es començaria a testar la velocitat variable en aquesta via. De fet, al desembre es va provar en el tram comprès entre Molins de Rei i la Diagonal.

Aquesta setmana s’ampliarà el tram de proves i, entre les sis del matí i les 10 de la nit, es publicaran els límits de velocitat en els panells lluminosos que aniran variant segons la densitat del trànsit, les incidències viàries o les condicions meteorològiques o mediambientals. Un cop en vigor, el 72% de l’antiga Zona 80 s’a-daptarà a la velocitat variable.

Els antecedents

Trànsit també utilitzarà les pantalles per informar als conductors de les proves que realitza per comprovar el funcionament del sistema, que des de fa un any s’empra per regular el trànsit de l’autovia de Castell-defels i també a l’autopista del Garraf, després que se suprimís la prohibició de circular a més de 80 km/h als accessos de Barcelona.

L’entrada en funcionament de la velocitat variable a la C-31 i la C-32 es va ajornar uns dies per un potent anticicló que va provocar l’estancament de l’atmosfera i l’empitjorament de la qualitat de l’aire. La situació es va repetir a principis d’octubre i a ambdues es va prohibir circular a més de 80 km/h.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento