Amb la intenció de potenciar la província com a destí turístic, la Diputació de Barcelona ha dissenyat un nou pla de promoció de la zona. Sota el lema Barcelona és molt més, i amb l’horitzó fixat a l’any 2020, pretén incrementar en un 30% el nombre de visitants de més llarga durada i en un 21% els que ho fan durant un o dos dies.
Gràcies a la nova marca, amb què es vol aprofitar la tirada turística de la capital catalana, la província queda dividida en tres àrees: Costa de Barcelona que, a banda de les platges, incorpora el Penedès i les vinyes d’Alella; Paisatges de Barcelona, en el centre de Catalunya, i Pirineus de Barcelona, amb les comarques situades més al nord de la província.
Segons va explicar aquest dilluns el vicepresident primer de la Diputació de Barcelona, Alberto Fernández-Díaz, s’ha elaborat un inventari amb 8.000 productes de la zona, que inclouen destins com els castellers de Vilafranca; les Caves Codorniu, Freixenet i Torres; el circuit de Catalunya; ciutats com Cardona, Sitges, Terrassa o Vic; les platges del Garraf o el Maresme; restaurants i centres comercials, entre d’altres.
"Una gran desconeguda"
Tres són els mercats als quals vol arribar la Diputació. El primer, el de proximitat: Barcelona i l’àrea metropolitana, perquè, segons va justificar Fernández Díaz, "la província és una gran desconeguda per a molts ciutadans de la seva àrea d’influència". I va incloure Madrid, Euskadi, Navarra, Aragó i el Sud de França. El mercat de prioritat mitjana es troba en la resta d’Espanya i França, el Benelux, Alemanya i el Regne Unit. I després està la resta.
Segons Fernández Díaz, estem "davant d’una nova oportunitat" per estimular l’economia i per crear més ocupació.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios