Tisorada al transport públic

  • Se suprimeixen els busos nocturns amb pocs viatgers i els autocars escolars transporten altres passatgers entre pobles.
  • La Generalitat aposta per apujar el bitllet, però manté totes les línies.
Ferrocarrils de la Generalitat.
Ferrocarrils de la Generalitat.
ARXIU
Ferrocarrils de la Generalitat.

No se suprimeixen línies de transport públic, però sí que es treuen algunes freqüències i serveis, sobretot de matinada. La Generalitat considera que el cost és excessiu i ja ha començat a eliminar busos nocturns a l’àrea metropolitana. S’aposta per "un nou model", que suposa ajustar-se a la demanda i incrementar el cost del bitllet.

.El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va confirmar aquest dijous que en l’àmbit del transport públic, "la despesa és insostenible" i va apostar per un canvi de model, basat en la demanda per part dels usuaris. Així, ara es vol evitar "passejar ferro buit", tal com ho defineixen els tècnics de transports. Això es concreta en la fusió de les línies o freqüències en què cada passatger suposa un cost superior als 15 euros o bé en què la línia només traslladi menys de cinc viatgers. Des del Departament, es considera que la despesa en aquests casos és massa elevada.

De fet, ja s’ha començat a aplicar aquesta filosofia: al novembre s’han eliminat serveis. És el cas dels autobusos nocturns de l’àrea de Barcelona. S’han reduït les freqüències, tot evitant, sobretot, la franja horària de les 4.00 h, la menys usada. Ara bé, els caps de setmana es manté l’oferta perquè registra més usuaris. La zona on més s’ha aplicat aquesta reducció del servei és a la segona corona metropolitana, en municipis com ara Granollers, Sabadell, Castellar del Vallès o Lliçà.

Una altra mesura per tal d’estalviar que ja s’està aplicant consisteix a usar el transport escolar per traslladar també passatgers adults. Es fa servir sobretot entre municipis petits d’una mateixa comarca i s’està duent a terme ja al Segrià i al Berguedà. Ferrocarrils de la Generalitat ha plantejat també la supressió de trens a la línia Llobregat-Anoia per reduir costos.

Es manté la inversió

Recoder va defensar aquest dijous que l’aportació de les administracions per sufragar el transport públic "difícilment es podrà mantenir", encara que va garantir que la Generalitat seguirà invertint el mateix el 2012. El conseller va insistir en què cal encarir el bitllet.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento