La Generealitat atura obres de tren i elimina els autobusos més buits

  • La manca de recursos obliga a parar l'ampliació d'FGC a Terrassa, que s'uneix a les afectacions a les obres del tram central de l'L9 del metro.
  • Anuncien la reordenació del bus nocturn a Barcelona.
Autobús de Barcelona.
Autobús de Barcelona.
EP
Autobús de Barcelona.

A la paràlisi de grans obres del transport públic s’hi suma ara la supressió de línies d’autobús amb pocs usuaris. El tram central de la línia L9 del metro i l’ampliació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Terrassa són dos casos significatius. A l’altre extrem, les obres de l’AVE estan acomplint els terminis i es manté el 2012 com a data per a la seva inauguració.

La Generalitat va anunciar aquest dimecres que suprimirà les línies d’autobús amb "menys de cinc passatgers de mitjana" o bé que suposin un cost de més de 15 euros per viatger. Així mateix, el Govern vol "reordenar" tot el servei nocturn.

Aquests ajustos se sumen a l’aturada d’obres de tanta envergadura com la línia L9 del metro, que s’han hagut d’aturar al seu pas per Barcelona degut a la manca de recursos públics. Se n’ha inaugurat una pota, la del Besòs, però falta encara la connexió amb l’aeroport. Ara s’està treballant en aquest ramal: la tuneladora és a l’altura de la Ciutat de la Justícia.

A Terrassa, les obres d’ampliació d’FGC estan aturades des de fa mesos. No obstant això, el Departament de Territori i Sostenibilitat va aclarir aquest dimecres a 20 minutos que "en breu" es reprendran els treballs, ja que es manté el calendari per al 2012. A Sabadell, en canvi, les obres d’FGC segueixen el seu curs i està previst que finalitzin al 2015. Pel que fa el Tren d’Alta Velocitat a Barcelona, aquesta tardor finalitzarà l’urbanització del forat de Provença amb Enric Granados i només mancarà acabar el tram de vies exterior des d’Entença fins a Sants-Estació. S’ha començat a construir l’estació de la Sagrera i l’estructura del nou Pont del Treball i, a Sant Andreu, s’estan construint els túnels. A Montmeló, s’està fent el segon túnel per on circularà Rodalies un cop funcioni l’AVE. També s’hi construeix una nova estació.

En aquest context, el PSC va retreure aquest dimecres al Parlament al conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que "la Línia L9 està paralitzada i les negociacions amb Renfe Operadora, en punt mort". Recoder va denunciar que l’Estat ni tan sols ha projectat la meitat de les obres pactades al 2006 a través d’un conveni. Dels 2.510 milions acordats, només se n’han licitat 707.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento