El primer tren directe entre Barcelona i Madrid sortirà avui de l’estació de Sants amb el 50% del passatge ple, segons dades d’ahir a la tarda.
A l’espera de l’arribada de l’AVE l’any que ve, els nous trens, denominats Alvia, reduiran el temps d’aquest trajecte a 4.15 hores (33 minuts menys).
Les unitats S-120 d’aquest miniAVE ofereixen 283 places, mantenen el preu (63 euros per trajecte en classe turista i 97,41 en preferent), però no milloren la velocitat.
En el futur circularan a 250 km/h (amb puntes a 270). Ara, però, no passaran dels 200 fins que no hagin passat els mateixos controls de seguretat que han impedit fins divendres que l’AVE de Lleida no assoleixi els 250 km/h.
Canvi d’ample ràpid
Els Alvia, que acabaran substituint tots els Altaria amb l’excepció del Triana, de Cadis, redueixen a pocs segons el canvi d’ample a l’estació Lleida-Pirineus; ara, amb els Altaria, es perden fins a 20 minuts en aquesta operació.
A tot això cal afegir el temps estalviat a les estacions de Saragossa o les de Tarragona i Catalayud, on ja no paren. En conjunt, són més de quatre hores de viatge, que encara no suposaran una competència seriosa al pont aeri i que molts veuen com l’avançament de l’AVE que arribarà a Barcelona el 2007.
Hi haurà un Alvia per cada sentit de dilluns a dijous (15.30 h. des de Barcelona, i 15.20 h. des de Madrid); divendres i diumenges n’hi haurà dos, i dissabtes, cap. L’oferta s’afegeix a l’actual: en total, 6-9 sortides diàries.
Tren a l’aeroport
El servei entre Barcelona i l’aeroport es restablirà abans del juny, segons va aprovar ahir el Congrés dels Diputats, que va demanar al Govern que enguany posi nous trens de la línia del Prat per augmentar-ne les places.
Pagament d’expropiacions
Uns quaranta pagesos del Baix Llobregat, el Vallès Oriental i l’Alt Penedès es van manifestar ahir davant la seu d’Adif a Barcelona per protestar contra el retard en el pagament de les expropiacions pactades per l’obra de l’AVE.
Amb el lema L’AVE expropia ràpid però paga lentament, els agricultors van demanar una data creïble per percebre els diners acordats.
També ahir Adif va instal·lar mesuradors per controlar les vibracions de les obres per soterrar les vies de l’AVE al Gornal i prevenir possibles riscos.
NOTÍCIES RELACIONADES:
- L'AVE arribar a Lleida a 250 km/h. tres anys després
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios