Destinaran els diners de la sisena hora a alumnes especials

  • Els recursos estalviats serviran per atendre estudiants amb dificultats d'aprenentatge o superdotats.
  • És un reforç individual.
Imagen de archivo de una profesora dando clase a sus alumnos.
Imagen de archivo de una profesora dando clase a sus alumnos.
Víctor Lerena / EFE
Imagen de archivo de una profesora dando clase a sus alumnos.

Amb els diners que Ensenyament no destinarà a la sisena hora es reforçarà el suport als estudiants amb necessitats especials, ja sigui perquè tenen dificultats en l’aprenentatge, ja sigui perquè tenen un nivell intel·lectual superior a la resta de companys.

Després de la polèmica supressió de la sisena hora als centres escolars públics, la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, va anunciar aquest diumenge que els recursos que finalment no s’invertiran en a-questa hora lectiva de més es destinaran a complementar la formació dels alumnes amb problemes a les aules.

"Farem discriminació positiva", va resumir Rigau. I això es farà, segons va indicar la consellera, en funció de "les dificultats i les potencialitats" de cada estudiant. La manera d’incidir en els problemes concrets, serà a través del reforç i suport personalitzat.

Tot i que la pròpia Irene Rigau va reconèixer que el nombre d’alumnes superdotats és "baix, però important" a Catalunya, la consellera va manifestar la necessitat que aquests infants i joves tinguin "una atenció adequada". Aquest suport especialitzat "també servirà perquè l’alumne talentós pugui trobar l’estímul adequat per desenvolupar al màxim les seves potencialitats", va confirmar Irene Rigau.

D’altra banda, els recursos que es destinaran al suport escolar per als alumnes amb problemes d’aprenentatge es basaran a reforçar àmbits com ara la lectura, on és més necessària una atenció individual. "La guerra que tenim contra el fracàs escolar necessita estratègies diverses perquè diversos són els ritmes d’a-prenentatge dels alumnes", va resumir aquest diumenge Rigau.

Contra el fracàs escolar

Segons indica l’estudi sobre la base del qual la Generalitat ha decidit suprimir la sisena hora, aquesta hora lectiva de més no ha servit per suavitzar el fracàs escolar, tal com va indicar ahir Rigau. "Si l’impacte acadèmic hagués estat alt, hauríem estudiat altres fórmules", va explicar la consellera d’Ensenyament. Segons va dir, a primària "no hi ha hagut un canvi substancial" amb la sisena hora.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento