«Els transports públics a l’aeroport milloraran molt»

Ferran Echegaray, com a nou director de l’aeroport de Barcelona, ha d’acabar les obres d’ampliació i afrontar la polèmica del funcionament de la tercera pista.
Ferran Echagaray, director de l'aeroport de Barcelona
Ferran Echagaray, director de l'aeroport de Barcelona
Aena
Ferran Echagaray, director de l'aeroport de Barcelona
Quin és l’estat de l’aeroport?

És excel·lent. Som el novè aeroport europeu i el ritme de creixement, del 10,5% anual, és el més elevat d’Europa.

Quan es podrà arribar als 90 moviments/hora i als 40 milions de passatgers a l’any?

No necessàriament quan estigui la nova terminal, a finals del 2008. Ho haurem d’anar fent de manera gradual, anticipant-nos a la demanda.

És compatible el creixement de l’aeroport amb la convivència ciutadana i els sorolls?

Hi estem treballant i estem fent actuacions previstes en la Declaració d’Impacte Ambiental per fer-ho possible.

"No és qüestió que es gestioni a Madrid o Barcelona perquè l'aeroport funcioni"
Cal una quarta pista al mar?

És aviat per parlar-ne, perquè encara hem d’acabar d’executar el Pla Director previst. Quan estiguin acabades aquestes noves infrastructures podrem començar a pensar si són suficients.

Catalunya ha de ser qui gestioni l’aeroport?

Els resultats són excel·lents. Pel seu bon funcionament, no es tracta que sigui gestionat des de Madrid o Barcelona.

L’aeroport podrà ser mai un aeroport hub o distribuïdor de trànsit aeri?

Ara ja és un aeroport hub, ja que concentra vols des de i cap a diferents destinacions.

Com s’aconsegueix tenir més vols intercontinentals?

Desenvolupar noves rutes és lent. Aena fa molts anys que és present en tots els organismes. Hem aconseguit en un any que cinc noves companyies operin des d’aquí amb set vols intercontinentals i amb una estimació de 100.000 passatgers anuals.

I les de baix cost?

És bo que hi hagi tot tipus de companyies que atenguin la demanda de tots els clients.

"Els avions respecten les aerovies i rutes establertes"
Hi ha queixes perquè els avions volen més baixos sobre Barcelona? És cert?

No. Els avions estan respectant les aerovies i rutes que estan establertes.

Els usuaris es queixen dels elevats preus de les botigues, restaurants i pàrquing.

És un mite. Hem comprovat que és més car comprar o prendre un refresc al centre de Barcelona que a l’aeroport.

També diuen que és molt difícil arribar en transport públic a l’aeroport.

El accessos en transport públic no són competència nostre, però som els primers interessats en tenir la millor connexió intermodal. Quan estigui construïda la nova terminal, hi arribarà el metro i el tren de Rodalies. El transport públic millorarà molt.

Biografia

Ferran Echegaray (Barcelona, 1959), té més de 20 anys d’experiència en l’aeronàutica. És exdirector de l’aeroport de Tenerife Sur.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento