Les rebaixes arrenquen amb alts descomptes i empeses pel bon temps

  • Els primers estalvis seran del 50% i coincideixin amb un cap de setmana d'obertura.
  • El comerç espera una bona campanya.
Rebajas
Rebajas
ARCHIVO
Rebajas

La campanya de rebaixes d’estiu als comerços catalans arriba aquest divendres amb importants descomptes per reactivar les vendes des de bon començament en un moment en què la primavera no ha estat bona. El bon temps i un cap de setmana per endavant amb botigues obertes poden fer que aquesta arrencada dels saldos atregui a molts compradors.

No obstant això, les vendes que preveuen assolir els botiguers són similars a les del 2010, que van ser d’uns 3.600 milions d’euros a tot Espanya.La Confederació Espanyola de Comerç creu que aquesta estratègia inicial de baixar els preus de forma notòria cal aplicar-la per reactivar el consum.

A meitat de preu

D’entrada, els descomptes aplicats als articles seran, de manera força generalitzada, del 50%. I aniran pujant fins al 70% a mesura que avanci la campanya de juliol. Un 75% del total de vendes previstes a les rebaixes seran en productes textils i s’adquiriran majoritàriament per part dels compradors durant les dues primeres setmanes.

La primavera ha estat fluixa en vendes, segons el sector. I aquest factor pot ser positiu per a l’èxit de les rebaixes d’estiu, en opinió de la Confederació. La mitjana de despesa dels consumidors serà de 90 euros, segons les previsions. Els articles que tradicionalment són els més venuts són les peces de roba, en un 75%, seguides dels complements, en un 10% del total. Més allunyats estan el menatge de la llar i l’equipament tecnològic. Aquest volum de compres representa per a molts botiguers el 30% de les vendes de tot l’any.

Una de les situacions que denuncia la Confederació és que cada cop més establiments ofereixen descomptes que anomenen "promocionals" o "especials" un mes abans de les rebaixes. D’aquesta manera, incorren en una competència "deslleial" que desvirtua el periode de descomptes estiuencs, el qual s’allarga fins al proper dia 31 d’agost.

El comprador es retrau

Miquel Àngel Fraile, secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, considera que la campanya "serà positiva", perquè comença "en divendres" i perquè els compradors s’han abstingut de comprar "fins ara". Fraile, però, matisa amb un darrer argument: "Tenim un client que, tot tenint capacitat de compra, no ho materialitza, perquè tots els missatges que li arriben del seu entorn són de preocupació i esperen aquestes oportunitats".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento