S’estén el robatori de peces de cotxes i motos aparcats al carrer

  • Lladres i vàndals no només s’enduen llums, seients i antenes, sinó que també s’atreveixen amb portes, motors i tubs d’escapament.
  • Els vehicles de dues rodes surten més malparats.
Una moto a Barcelona.
Una moto a Barcelona.
ANTONIO GÓMEZ
Una moto a Barcelona.

Un cotxe sense una roda aquí, una moto sense retrovisor allà, vehicles que en qüestió de setmanes queden reduïts a la seva estructura bàsica. Aquest és el panorama que es dibuixa en algunes zones de Barcelona. Lectors de 20 minutos han constatat com els darrers mesos han augmentat el nombre de casos de desvallestament de vehicles aparcats al carrer. En alguns casos, les portes i tot, se les han endut durant la nit.

Contra el que es pugui pensar, els vehicles als que han furtat accessoris i robat recanvis estan ubicats en vies concorregudes durant el dia. Un cas paradigmàtic és el districte de Sant Martí. Els voltants de l’Hospital del Mar i de Diagonal Mar són dues zones calentes de robatoris de components.

En només dues setmanes, un cotxe aparcat al carrer Santander va patir el robatori del motor, dies després van desaparèixer- li les portes, posteriorment, li van treure les rodes i, finalment, segons els veïns, el van girar per treure-li el tub d’escapament.

Aquest és un cas prou significatiu, però n’hi ha molts més. Un Audi A4 al que li van treure dues portes o un Peugeot que es va quedar sense quatre rodes en ple carrer.

Com més petits, pitjor

Motocicletes, ciclomotors i bicicletes, però, són els vehicles que en surten més mal parats, ja que és molt més fàcil extreure’n les peces. Així, retrovisors, llums, paraxocs, llantes, intermitents i antenes "van que volen", en paraules de l’assessor jurídic del Gremi Provincial de Tallers de Reparació de Barcelona, Armand Higueras.

"Això ha passat tota la vida", aclareix Higueras. Ara bé, casos tan sonats com el del robatori del motor o de les portes, Higueras el circumscriu a "zones poc transitades i descampats" i a "vehicles abandonats durant dies".

Més abandonament

De fet, el Gremi, que agrupa uns 3.400 tallers de la província de Barcelona, ha comprovat com darrerament ha augmentat el nombre de vehicles abandonats al carrer. I això es deu, en part, i segons Higueras, al fet que els ciutadans estrangers o veïns d’altres comunitats autònomes canvïin de vehicle a Barcelona, se’n comprin un de nou i deixin abandonat el que tenien.

En el cas de persones immigrades sense papers, el Gremi exposa que també es deixen abandonats vehicles que no poden endur-se’n si marxen del país, per no tenir la paperassa adient. "Hi ha una nebulosa documental", afirma Higueras, que ha constatat com l’abandonament de vehicles ha augmentat amb la crisi. En molts casos, el fenomen s’ha incrementat també per manca de diners per fer-hi les reparacions escaients.

El Gremi Provincial de Tallers de Reparació alerta que afloren les reparacions de privats, que "no són més barates" i que "no ofereixen cap garantia". Higueras recomana que els clients no es refiïn de "duros a quatre pessetes".

Mostrar comentarios

Códigos Descuento