Derecha: sandalia de Prada (2012). Centro: 'Virgule Houndstooth' (2014), de Roger Vivier. Izquierda: 'Eamz' (2004), de Rem D. Koolhaas
Derecha: Courtesy of Prada USA Corp. Photo: Jay Zukerkorn. Centro: Courtesy of Roger Vivier, Paris. Photo: Jay Zukerkorn. Izquierda: Courtesy of United Nude. Photo: Jay ZukerkornDerecha: sandalia con plataforma de Salvatore Ferragamo de 1938 (Italian, 1898–1960). Centro: 'Printz' (2013), de Christian Louboutin. Izquierda: 'Casuccio e Scalera' (1974-1979), de Loris Azzaro
Derecha: The Metropolitan Museum of Art, New York, Gift of Salvatore Ferragamo, 1973. Image copyright © The Metropolitan Museum of Art. Image source: Art Resource, NY. Centro: Courtesy of Christian Louboutin. Photo: Jay Zukerkorn. Izquierda: The Bata ShoeDesde la izquierda, 'Beyond Wilderness' (2013), de Iris van Herpen para X United Nude; 'NOVA' (2013), de Zaha Hadid para X United Nude, y 'Atom' (2013), de Noritaka Tatehana
Derecha: Courtesy of Noritaka Tatehana. Photo: Jay Zukerkorn. Centro: Courtesy of United Nude. Photo: Jay Zukerkorn. Izquierda: Courtesy of United Nude. Photo: Jay ZukerkornDesde la derecha, la sandalia 'Victor', fabricada en los años cuarenta en los EE UU; 'Super Elevated Gillie' (1993), de Vivienne Westwood, y 'Unicorn Tayss' (2013) de Walter Steiger
Derecha: Brooklyn Museum photograph, Mellon Costume Documentation Project, Lea Ingold and Lolly Koon, photographers . Centro: Courtesy of Vivienne Westwood. Photo: Jay Zukerkorn. Izquierda: Courtesy of Walter Steiger. Photo: Jay ZukerkornZapato de seda con un alza de madera de una mujer manchú del siglo XIX
Brooklyn Museum Collection. Brooklyn Museum photograph, Sarah DeSantis, photographer'Chopin' italiano del siglo XVI-XVII. Las mujeres de alta sociedad los utilizaban para mantener los pies alejados del suelo de las calles
Brooklyn Museum Costume Collection at The Metropolitan Museum of Art. Brooklyn Museum photograph, Mellon Costume Documentation Project, Lea Ingold and Lolly Koon, photographers