De prosperar els projectes per reformar l’avinguda Diagonal, Barcelona perdrà una de les seves principals artèries. Dijous es van presentar els projectes entre els quals els ciutadans podran triar. Els dos tenen en comú que deixen un espai central per al tramvia, un carril bici segregat, més espai per als vianants i que releguen el cotxe privat a un o dos carrils per sentit, que hauran de compartir amb el bus i taxi.
Entre el 10 i el 16 de maig, els barcelonins hauran d’escollir entre convertir l’avinguda Diagonal, entre la plaça de les Glòries i la de Francesc Macià, en un bulevard (opció A), en una rambla (opció B) o bé deixar-la tal com està (opció C). En les dues primeres opcions, el vianant guanya espai, però el que varia fonamentalment és la disposició de l’arbrat.
Els detalls de les opcions
L’opció A preveu que el tramvia circuli enmig de la calçada central, en dos carrils. Al seu costat, en un carril per sentit, compartirien espai el cotxe privat, el bus i el taxi. L’arbrat es mantindria com està ara, però els carrils laterals passarien a ser vies de servei, amb el paviment lleugerament elevat i amb el trànsit restringit a serveis i veïns.
En l’opció B, en canvi, en tenir un espai central per a vianants, el carril bici se situa segregat i el tramvia juxtaposat a la rambla. L’arbrat s’ha de "desplaçar". En aquest cas, el cotxe gaudiria de dos carrils, això sí, també compartits amb el taxi i el bus. A l’encreuament de Diagonal amb Marina i Aragó, s’hi faria una nova plaça.
Digue’ns què en penses dels projectes per reformar la Diagonal. Envia’ns un correu electrònic a: zona20barcelona@20minutos.es, un sms al 690 20 20 20.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios