Els nous trens de les Línies 2 i 5 del metro els han fet sense retrovisor

TMB sosté que ja hi ha videocàmeres i miralls a les estacions. Els conductors diuen que han estat dos mesos sense veure les portes.
Una andana amb mirall i circuit tancat de televisió, ahir.
Una andana amb mirall i circuit tancat de televisió, ahir.
Jordi Soteras
Una andana amb mirall i circuit tancat de televisió, ahir.
Els nous trens de les Línies 2 i 5 del metro i els que s’incorporaran també a la Línia 4 els han fet sense retrovisors per als conductors. Els treballadors, segons van revelar ahir fonts dels sindicats, van estar a punt de provocar una aturada del servei i interrompre’l a totes les línies si no es posava solució a la manca de visibilitat dels contuctors, que no podien veure les portes.

Segons CGT, els xofers de la Línia 5 van estar dos mesos tancant les portes dels trens nous «sense tenir visibilitat». Prova d’això, diuen, «és la immediata instal·lació de miralls retrovisors a les andanes» davant l’amenaça d’aturada del servei.

Per poder gaudir de total visió, bé a través de miralls o bé de les videocàmeres de circuit tancat, els trens han reprogramat la seva aturada a les estacions on hi circulen els nous combois «retardant la parada un metre i mig» per poder tenir visibilitat de les portes d’entrada a través dels miralls instal·lats a les andanes, segons representants de la CGT.

Càmeres amb retard

Sobre les càmeres instal·lades als laterals dels trens i que permeten visualitzar el tancament de les portes, TMB manté que es poden controlar des de la cabina del conductor i del centre de control. En canvi, els sindicats afirmen que la imatge arriba amb dos o tres segons de retard . Tot i així, tots coincideixen a lloar els nou sistema de seguretat a les portes, que evita colpejar a qui es queda enmig.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento