L'aeronàutica s'enlaira a Catalunya amb la T1 i 21.000 llocs de treball

  • Només la inauguració de la T1 del Prat suposarà 3.000 empleats més.
  • Els experts pronostiquen que el sector aeronàutic s'impulsarà.

El sector de l'aeronàutica a Catalunya s'està envolant. La inauguració, dimarts, de la nova T1 del Prat n'és el màxim punt d'inflexió. De fet, els aeroports catalans donaran feina a prop de 21.000 treballadors, quan es desenvolupi tot el pla d'aeroports, aeròdroms i heliports que ja està en marxa.

L'evolució és més lenta del que ens agradaria. Moltes empreses estan transformant-se cap al sector aeronàutic.

Sols amb l'ampliació del Prat, l'aeroport passarà de 15.000 a 18.000 treballadors. A això cal afegir-hi Reus (400), Sabadell (400) i Girona (uns 1.500), Lleida-Alguaire (900, segons el Govern) i el petit degoteig d'altres aeròdroms.

Experts i dirigents consultats per 20 minutos consideren que amb la T1, l'encara feble indústria aeronàutica es consolidarà i s'impulsarà. Per exemple, un hangar permetrà que al Prat s'hi faci manteniment i reparació d'avions, cosa que ara no passa. El 2008, el sector aeronàutic (50 empreses) va facturar 109 milions (el 10% espanyol). Aquí hi ha 885 empleats directes.

«Amb la T1, hi guanyen la tecnologia de construcció de satèl·lits, el desenvolupament de material aeronàutic per fer avions o el manteniment i les empreses d'assistència», explica el cap de projectes del Centre d'Innovació del Transport de la UPC, César Trapote.

La directora de la Barcelona Aeronautics & Space Association, Glòria García, adverteix de «la manca de grans contractistes», que permeten «subcontractes en cascada» i crear un sector fort. Un 14% de la facturació és per a investigació. Per això se'l considera estratègic. «L'evolució és més lenta del que ens agradaria. Moltes empreses estan transformant-se cap al sector aeronàutic. Hem de tenir paciència», conclou Antoni Soy, secretari d'Indústria.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento