L'Ajuntament va rebre l'oferta de privatitzar la L9 del Metro

  • Trias ha reconegut que se li va plantejar la possibilitat de privatitzar-la per acabar les obres fa més d'un any i mig.
  • L'alcalde ha traslladat el seu descontent al conseller de Territori per la filtració.
  • La Generalitat ha desmentit "totalment" que hi hagi intenció de privatitzar la línia.
Les estacions de la L9 a l'Aeroport ja estan llestes per ser estrenades.
Les estacions de la L9 a l'Aeroport ja estan llestes per ser estrenades.
J. RAMON TORNÉ/ACN
Les estacions de la L9 a l'Aeroport ja estan llestes per ser estrenades.

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, va ha reconegut que fa més d’un any i mig se li va plantejar privatitzar la Línia 9 del Metro (L9) com a solució per acabar les obres però ell la va rebutjar.

En resposta a la informació que ha publicat aquest dilluns El Periódico, que assegura que la Generalitat ofereix a empreses privades pagar els treballs i explotar la L9 durant 40 anys, Trias ha afirmat que s’hi nega perquè rebutja fer competència a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i ha traslladat el seu descontent al conseller de Territori, Santi Vila, per la "filtració" d’aquest suposat pla, tot i que Vila ho ha desmentit.

També ha ssegurat que li va dir a Vila: "No em sembla seriós que l’alcalde de Barcelona vegi aquest anunci als mitjans quan no estem d’acord".

Crítiques dels partits

El líder municipal del PP, Alberto Fernández, ha qualificat de "sorprenent" que Trias conegués la informació per la premsa. A més, ha considerat que no es poden subordinar les obres a la gestió ni de la L9 ni de la L10 ni de la L5, fet pel qual sol·licitarà la compareixença d’un responsable del govern municipal a la Comissió d’Urbanisme del proper dijous, per aconseguir "l’arribada immediata del metro al barri de La Marina-Zona Franca".

D’altra banda, la portaveu del PSC, Esther Niubó, ha defensat la gestió pública de les línies 9 i 10 i ha assegurat que el seu partit portarà al Parlament el debat sobre privatitzacions que afecten diferents àmbits vinculats a la Generalitat, com obres públiques i Sanitat.

Des d’ICV, la portaveu, Laia Ortiz, ha reclamat un debat a fons sobre la L9 per salvaguardar el model públic de transport i ha rebutjat la possibilitat d’una concessió de la infraestructura per aconseguir els 1.150 milions d’euros necessaris per acabar els trams pendents.

Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat han descartat "totalment" privatitzar la línia. "El Govern en cap moment concessionarà res per la L9 del metro", han declarat.

La PTP, favorable a que l'administració assumeixi els costos

El president de l'associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, s'ha mostrat "a favor d'acabar la L9" però "amb terminis més llargs" que s'ajustin "al que l'administració pugui pagar" per "no incrementar els costos de finançament". "No ens hipotequem per còrrer", ha apuntat.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento