Els nous túnels soterrats per al trànsit a les Glòries passaran per sota del metro i del tren

  • Les obres de reurbanització provisional del costat mar ja estan en la fase final i ha entrat en funcionament el carril bici de la plaça.
  • BIMSA presenta el projecte per començar a constuir els túnels els primers mesos del 2015 i finalitzar-los el 2019 per 170 milions d'euros.
  • A finals d'any s'iniciarà la construcció de 105 pisos per a gent gran i el 13 de desembre s'inaugurarà el Museu del Disseny.
  • Un vídeo mostra la transformació de la plaça els darrers 9 mesos amb la deconstrucció de l'anella viària.
'Timelapse' de la desaparición del característico anillo de la plaza de las Glòries tras nueve meses de derribo.
'Timelapse' de la desaparición del característico anillo de la plaza de las Glòries tras nueve meses de derribo.
Ajuntament de Barcelona
'Timelapse' de la desaparición del característico anillo de la plaza de las Glòries tras nueve meses de derribo.

La urbanització del cantó mar de la plaça de les Glòries ja està en la fase final, després de prop d'un any d'haver-se iniciat les obres de transformació d'aquesta plaça, segons ha anunciat aquest dimarts Xavier Trias, alcalde de Barcelona, abans de destacar l'obertura ja del carril bici provisional que travessa la plaça pel centre.

A més, durant aquesta setmana es farà la pavimentació d'una part del tronc central de la Gran Via, cosa que permetrà iniciar una nova fase d'urbanització que es dirigirà al cantó muntanya. Trias ha explicat que els primers mesos del 2015 s'iniciarà la construcció d'un dels dos túnels que creuran la plaça. La inversió pels dos túnels arriba fins els 170 milions d'euros i estaran acabats el 2019. Això sí, aquesta inversió està pendent del pressupost, per al qual CiU necessita suports d'algun altre grup per poder aprovar-los.

L'empresa municipal BIMSA ha finalitzat la redacció del projecte executiu dels túnels per on ha de circular el trànsit rodat per les Glòries. És una de les infraestructures pendents del pla de transformació que ha de fer possible que la plaça esdevingui un gran parc urbà. La previsió del govern és que les obres puguin començar el primer semestre de 2015.

El projecte, amb un cost de 170 milions d'euros, proposa dos tubs independents que seguiran el traçat de la Gran Via de les Corts Catalanes per sota dels túnels ferroviaris que ja existeixen al subsòl. És a dir, el nou túnel d'accés a la ciutat de Barcelona seguirà, doncs, el traçat de la Gran Via, entre el carrer Castillejos i la rambla del Poblenou, i tindrà una longitud de gairebé un quilòmetre.

La circulació dels vehicles, però, es farà per dos tubs independents, un per a cada direcció, que passaran per sota d'infraestructures ja existents, com el metro o Rodalies, a una profunditat de fins a 25 metres en el seu tram més profund.

Els túnels urbans tenen una longitud de 957 metres. L'actuació s'executarà en dues fases: en una primera s'actuarà en el tram de Los Castillejos-Badajoz i, en una segona, al tram Badajoz – Rambla del Poblenou. Cada fase té una durada prevista de 24 mesos i l'objectiu del govern és que els treballs puguin començar el primer semestre de 2015. L'obra s'haurà d'executar amb càrrec al pressupost d'inversió municipal i caldrà que s'aprovi al plenari amb el suport dels grups.

El soterrament del trànsit de Glòries és un dels compromisos assumits amb els veïns per garantir la mobilitat a la zona i per permetre que la plaça s'acabi convertint en el gran parc urbà Canòpia urbana. Les previsions del consistori és que la mitjana diària de densitat de cotxes sigui d'uns 90.000 vehicles.

Anella endorrocada

La transformació de la plaça de les Glòries un cop enderrocada l'anella avança i aquest dimarts ha entrat en funcionament i amb caràcter provisional un nou carril bici que travessa la plaça pel centre. També han començat els treballs d'urbanització provisional de la meitat sud, amb la pèrgola-umbracle i el punt d'informació, unes obres que han de dotar  d'usos i serveis aquest espai mentre no s'hi construeix el parc urbà.

El que ja està en marxa també és la construcció de l'escola dels Encants, i en breu han de començar a aixecar-se els 105 habitatges amb serveis per a gent gran i equipaments sociosanitaris.

L'enderroc de l'anella de la plaça de les Glòries Catalanes ha estat una de les obres més importants de les que s'han fet en els últims anys a la ciutat. Aquest interactiu mostra l'evolució d'aquesta actuació, des que va començar l'enderroc, el 27 de febrer d'aquest any, fins que va caure l'última part de l'anella, el 7 de setembre.

Equipaments a punt

El tinent d'alcalde de Cultura, Coneixement, Creativitat i Innovació, Jaume Ciurana, ha presentat aquest dimarts el pla director del Disseny Hub Barcelona, que s'aprovarà previsiblement el 26 de novembre.

Aquest Pla marca els eixos per al funcionament dels diferents operadors de l'edifici: la Biblioteca Josep Benet, el Barcelona Centre de Disseny (BCD), el Foment de les Arts i del Disseny (FAD) i el Museu del Disseny. Aquest últim acollirà una festa d'inauguració el 13 de desembre, obrirà definitivament el 14 i tindrà un cost de dos milions d'euros anuals.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento