«La Generalitat farà pagar a Renfe si dóna un mal servei»

Les frases:
  • "Com a empreses, Renfe i Adif funcionen fatal, no donen un bon servei"
  • "La Generalitat tindrà capacitat per posar un tren cada cinc minuts"
  • "La Generalitat està molt descontenta amb el servei que Rodalies de Renfe dona a Catalunya"
Manel Nadal.
Manel Nadal.
Manel Nadal.
Li quadra el concepte de Rodalies amb el que ara és?

És un servei que no dóna les prestacions que necessiten els ciutadans. Ni puntualitat, ni capacitat, ni descongestió.

Però això no és nou.

Imagina’t, si funcionant normal ja hi ha problemes, empitjora amb obres com les de Sants o altres incidències.

I les solucions?

Hi ha perspectives amb la compra de material mòbil per l’any vinent amb el que espero que millori el servei.

Quant a les inversions?

En sis anys s’invertirà el que no s’ha fet en vint. No només necessitem comprar trens, sinó una inversió important en la millora de la xarxa.

Què hi ha previst ara?

L’immediat és materialitzar el conveni amb el Ministeri de Foment centrant-nos amb els intercanviadors i 1.400 milions per a noves línies.

Es complirà el que diu l’Estatut. El traspàs de Rodalies?

L’Estatut és llei i per al govern que surti de les eleccions aquest traspàs haurà de ser una prioritat.

Llavors manarà la Generalitat sobre Renfe?

Renfe no desapareixerà de moment. La Generalitat tindrà les competències i no vol dir que ara es pugui canviar.

Si Renfe es queda, es queden els problemes?

Tenint la gestió i la capacitat per decidir horaris, la qualitat del servei i les freqüències, no hi haurà tants problemes.

Castigaran a Renfe o Adif?

Complirem el contracte que dirà que, si compleixen en puntualitat rebran diners per passatger (1 o mig euro). Si no ho fan, perdran diners.

Hi haurà nous operadors?

No abans del 2010. Aposto per un operador català integrant FGC i TMB com a nucli dur, sense descartar el sector privat i la pròpia Renfe.

Temes com l’accessibilitat...

Fins que no entri en aplicació la Llei, a finals del 2006, no es pot parlar de sancionar.

Com quedarà Rodalies?

Com un metro regional metropolità. Amb menys parades i més velocitat.

Com per exemple?

La xarxa Sabadell–Terrassa, la del Baix Llobregat o la línia orbital Mataró–Vilafranca. Una nova pel Garraf o una línia circular metropolitana.

I el seu missatge per a l’usuari que ara ens llegeix i està suant a l’andana de Renfe?

Que la Generalitat està molt descontenta amb el servei de Rodalies a Catalunya i que vol gestionar el servei i millorar-lo substancialment.

Bio

És Secretari de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya des del desembre del 2003. Va néixer el 1953 a Girona. És llicenciat en Ciències Biològiques. Ha estat professor agregat en Ciències Naturals a l’Institut de Batxillerat de Banyoles.

Mostrar comentarios

Códigos Descuento