Les obres per fer una nova parada a la L5, a l’encreuament del carrer de Collblanc i el camí de la Torre Melina (entre Les Corts i L’Hospitalet), obligaran a tallar la línia durant quatre mesos. El tall es produirà durant l’estiu vinent, segons han explicat fonts del districte de Les Corts.

La nova parada estarà entre la de Collblanc i la de Pubilla Cases, i el nom que inicialment s’ha considerat per batejar-la és Cardenal Reig, segons consta a nombrosos documents oficials, però ni el districte ni Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ho han confirmat.

Connexió amb el tramvia

L’obra depèn del departament de Política Territorial i Obres Públiques, que divendres passat tampoc no hi va poder aportar més detalls.

La nova estació serà a tocar de la parada Sant Ramon (al camí de la Torre Melina) de les línies T1, T2 i T3 del TramBaix i hi tindrà una comunicació directa.

Els accessos a la nova parada de metro de la Línia 5 seran a tots dos costats del carrer Collblanc –que fa de frontera entre els municipis de l’Hospitalet i de Barcelona, just a l’alçada del camí de la Torre Melina.

L’Ajuntament desconeix encara la data exacta de l’inici de les obres –i, per tant, del tall de la línia–, però la regidora de Les Corts, Montserrat Ballarín, va explicar al darrer ple del districte que els quatre mesos de treball es faran coincidir amb «juliol i agost» per evitar al màxim les molèsties als usuaris. Encara no s’ha determinat quins sistemes alternatius de transport es donaran als usuaris de la Línia 5 que vegin afectat el seu trajecte habitual en metro.

Dos vestíbuls i una sola galeria

El projecte de la nova parada de la Línia 5 del metro ja va ser presentat a finals del 2003. Per a l’estació de Cardenal Reig, que beneficiarà sobretot els veïns de Les Corts i Pubilla Cases, es preveia crear una superfície subterrània de 1.500 metres quadrats. Cadascuna de les entrades a aquesta nova parada del metro disposaria d’un vestíbul propi i quedarien connectades per una galeria. Segons aquestes previsions inicials, que es podrien veure modificades en algun aspecte durant els diferents tràmits d’aprovació i execució, per la banda de Barcelona –el carrer Collblanc la separa de l’Hospitalet– hi hauria una escala mecànica i, per l’altra, en canvi, dues. La inversió total inicialment prevista pel departament de Política Territorial i Obres Públiques era de 21,45 milions d’euros.