Valencia Notícies

L'artista Mona Hatoum rep el Premi Internacional Julio González de l'IVAM

L'Artista mona Hatoum Arreplega El Premi Julio González De Mans Del Conseller D'Educació, Cultura I Esport, Vicent Marzà, a L'IVAM.
MIGUEL LORENZO

La directora del centre, Nuria Enguita, i el conseller de Cultura, Vicent Marzà, han entregat el guardó a l'artista britànica d'origen palestí, que ha impartit una conferència sobre la seua obra i el seu procés creatiu en finalitzar.

Hatoum se suma així a creadors com Annette Messager, George Baselitz, Robert Rauschenberg, Pierre Soulages, Miquel Navarro, Jasper Johns o Andreu Alfaro, anteriorment guardonats amb aquest premi.

El guardó reconeix "la trajectòria d'una de les artistes contemporànies més destacades a escala mundial i el seu compromís amb els drets humans", ha destacat el conseller Vicent Marzà i ha afegit: "La seua famosa instal·lació 'Hot Spot III' es pot veure des del carrer i estic convençut que cada vegada que algú la mira convida a reflexionar sobre el món, la humanitat i la necessitat de reconstruir i cohesionar les nostres societats".

A més, el titular de Cultura de la Generalitat ha assenyalat que "per damunt de tot, estem encantats de reconéixer el treball de Mona Hatoum perquè, a partir d'ara, estarà vinculada per sempre a València i ens encantaria que considerara aquesta ciutat com a seua, com una més de les seues moltes i estimades pàtries".

La directora de l'IVAM, Nuria Enguita, ha recordat que "l'exposició que li ha dedicat el museu és una excel·lent ocasió per a revisar la seua trajectòria".

MONA HATOUM A L'IVAM

Des del 16 d'abril la galeria 1 de l'IVAM acull una mostra d'obres d'aquesta artista britànica d'origen palestí i que estarà oberta al públic fins al 26 de setembre.

L'exposició reuneix escultures, grans instal·lacions i obra sobre paper realitzades en la seua major part durant les últimes dos dècades: "Estructures que ens parlen de cossos vulnerables, utensilis i mobiliari fora d'escala que es converteixen en presències transcendents; arquitectures violentades, objectes bells i alhora feridors, o mapes del món que en la seua fragilitat ens conviden a pensar en l'espai-temps en què vivim i en les múltiples formes d'entendre una realitat on es barreja el personal i el polític", ha afegit Nuria Enguita.

loading...