Valencia Notícies

Mercadona canvia la seua estratègia de marca blanca

Mercadona
EUROPA PRESS

La cadena de supermercats Mercadona ha decidit canviar l'estratègia de producció de les seues marques blanques (Hacendado, Deliplus, Bosque Verde i Compy). Si fins hui tenia 'interproveïdors' que desenvolupaven en exclusiva per a la companyia tota una categoria de productes i 'proveïdors especialitzats' per a casos concrets, ara ha decidit transformar tots dos en un 'proveïdor totaler' amb el qual contractarà producte a producte, tal com ha avançat aquest dijous 'Expansión'

Es tracta d'un moviment que Mercadona va iniciar en 2012, després d'adonar-se que els interproveïdors que els assortien una categoria completa de productes no tenien per què ser especialistes a fabricar tots els productes d'eixa categoria, per la qual cosa calia donar-li temps per a desenvolupar un nou producte o recórrer a un 'proveïdor especialista'.

Amb el 'proveïdor totaler' Mercadona podrà guanyar "agilitat" a l'hora d'introduir l'"assortiment eficaç" que demanda el client ('el cap'), i diverses empreses podran fer productes de marca blanca per a Mercadona d'una mateixa categoria. L'objectiu és oferir un assortiment més ampli de "màxima qualitat i al millor preu possible", han explicat.

En total Mercadona compta amb 1.400 interproveïdors i proveïdors especialitzats que des d'aquest moment deixen de diferenciar-se per a denominar-se tots 'proveïdors totaler', amb els quals passa de gestionar categories completes a gestionar producte a producte.

El model de relació amb el 'proveïdor totaler' serà una relació a llarg termini, amb l'objectiu de desenvolupar un producte amb el cap i per al cap amb innovació i que aporte diferenciació. El contracte del producte serà indefinit, socialment responsable i rendible tant per al proveïdor com per a Mercadona.

loading...