Mercadona canvia la seua estratègia de marca blanca
- Introdueix la figura del 'proveïdor totaler', amb el qual contractarà producte a producte.
- L'empresa podrà guanyar "agilitat" a l'hora d'introduir l'"assortiment eficaç" que demanda el client.
La cadena de supermercats Mercadona ha decidit canviar l'estratègia de producció de les seues marques blanques (Hacendado, Deliplus, Bosque Verde i Compy). Si fins hui tenia 'interproveïdors' que desenvolupaven en exclusiva per a la companyia tota una categoria de productes i 'proveïdors especialitzats' per a casos concrets, ara ha decidit transformar tots dos en un 'proveïdor totaler' amb el qual contractarà producte a producte, tal com ha avançat aquest dijous 'Expansión'
Es tracta d'un moviment que Mercadona va iniciar en 2012, després d'adonar-se que els interproveïdors que els assortien una categoria completa de productes no tenien per què ser especialistes a fabricar tots els productes d'eixa categoria, per la qual cosa calia donar-li temps per a desenvolupar un nou producte o recórrer a un 'proveïdor especialista'.
Amb el 'proveïdor totaler' Mercadona podrà guanyar "agilitat" a l'hora d'introduir l'"assortiment eficaç" que demanda el client ('el cap'), i diverses empreses podran fer productes de marca blanca per a Mercadona d'una mateixa categoria. L'objectiu és oferir un assortiment més ampli de "màxima qualitat i al millor preu possible", han explicat.
En total Mercadona compta amb 1.400 interproveïdors i proveïdors especialitzats que des d'aquest moment deixen de diferenciar-se per a denominar-se tots 'proveïdors totaler', amb els quals passa de gestionar categories completes a gestionar producte a producte.
El model de relació amb el 'proveïdor totaler' serà una relació a llarg termini, amb l'objectiu de desenvolupar un producte amb el cap i per al cap amb innovació i que aporte diferenciació. El contracte del producte serà indefinit, socialment responsable i rendible tant per al proveïdor com per a Mercadona.