Valencia Notícies

La Generalitat rep en dos dies 2.515 telefonades i correus electrònics solidaris de ciutadans per a ajudar l'Aquarius

Migrants a bord de l'Aquarius
MSF

Un total de 815 telefonades corresponen al número habilitat per la Generalitat Valenciana des de dimecres passat a les 09.00 hores del matí per a canalitzar els oferiments de la ciutadania que, sensibilitzada per la situació d'aquestes persones, han volgut mostrar la seua solidaritat, ha informat l'administració valenciana en un comunicat.

També s'han rebut altres huit crides al telèfon d'emergències 112 Comunitat Valenciana, un telèfon de la Generalitat Valenciana que, "en principi no està destinat a aquests menesters, ja que la seua funció és atendre les telefonades dels ciutadans que es troben en situacions d'Emergència, però que els ciutadans han utilitzat també per a solidaritzar-se".

Una altra via de comunicar-se amb la Generalitat Valenciana per a realitzar oferiments solidaris dels ciutadans està sent el correu electrònic que es va habilitar també d'igual forma que el telèfon dimecres passat. Fins al moment, s'han rebut un total de 1.649 correus electrònics.

La major part d'aquests correus corresponen a oferiments per part de persones anònimes que mostraven la seua disposició a tindre en acolliment en les seues cases a menors i dones. També han sigut nombrosos els correus de traductors professionals que s'han oferit per a servir de canal comunicatiu entre l'operatiu d'assistència i les persones migrants que no parlen la nostra llengua.

El telèfon habilitat perquè es comunique la ciutadania és el 96 342 80 99, mentre que el correu electrònic és aquarius@112cv.gva.es.

Des de la Generalitat Valenciana han agraït la solidaritat i participació desinteressada en l'emergència humanitària de l''Aquarius' per part de tots els ciutadans que s'han comunicat a través d'aquestes vies. Tant el correu, com el telèfon continuaran operatius mentre dure l''Operació Esperança Mediterrània'.

loading...