Valencia Notícies

La 'Capella Sixtina' valenciana recupera "tot la seua esplendor" amb actuacions estructurals i pictòriques

Restauració pictòric-ornamental de la capella de la Parròquia de Sant Nicolás
UPV

El projecte, que ha sigut coordinat per l'arquitecte i professor de la Politècnica Carlos Campos, ha sigut possible gràcies al treball conjunt entre aquesta universitat i la Parròquia de San Nicolás, amb la col·laboració de la Fundació Hortensia Herrero, segons ha informat la universitat en un comunicat.

Aquests dies, en els tallers de la Unitat de Pintura de Cavallet i Retaule de l'Institut de Restauració del Patrimoni de la UPV, s'està ultimant la restauració de quatre llenços. El primer d'ells es tracta d'un San Bartolomé de gran format, anteriorment catalogat com un San Pere, i els investigadors de l'IRP creuen que "pot tractar-se d'un antic llenç bocaporte".

La segona pintura és una representació alegórica de Santa Lucía que "permet descobrir les pautes a nivell d'estudis d'anatomia, proporcions i iconografia de l'època". El tercer és un llenç de Sant Joan, inspirat en un gravat del pintor francés Le Brun; i l'última pintura un San Francisco Javier de xicotet format en la qual la intervenció ha sigut "mínima".

A més d'aquestes obres, l'equip coordinat pel professor Guerola va restaurar fa un any l'antic estandard que s'utilitzava a València contra la pesta, obra de Jerónimo Jacinto Espinosa, un dels màxims exponents del tenebrisme valencià.