Valencia Notícies

Las Naves experimenta espais alternatius per a les arts escèniques després del tancament temporal d'Espai Mutant

D'esta manera, durant el mes de febrer vinent i principis de març, es programaran obres teatrals, tallers i espectacles de dansa en espais no convencionals com les sales d'exposicions, la biblioteca i el pati de Las Naves, informa l'espai cultural a través d'un comunicat.

La primera cita serà la de 'Vis à Vis' de la companyia Beaches, que organitzarà els pròxims 13 i 14 de febrer un taller gratuït que, amb motiu de la presentació de l'espectacle d'immersió en dansa Party, previst per al 17 i 18 de febrer, explora nocions, tècniques i estratègies de creació escènica.

Entre les persones inscrites se seleccionaran 10 participants per a treballar de manera remunerada com intèrprets en Party, fa poc estrenat al Frinje de Madrid 2016. L'obra crea la simulació utòpica d'una nit festiva que funcionarà com a detonant per a 'piratejar' els sentits de l'espectador i desdibuixar els límits entre realitat i representació.

Per al 25 de febrer està previst 'Inventario. Memorias de una aspiradora', de Bárbara Pañuelos, un espectacle en el qual l'autora recopila objectes que ha anat trobant al carrer i dels quals investiga la vida potencial. Es tracta d'un recorregut inusual d'una banda de la memòria, pels objectes i la intuïció per a crear un mapa de ramificacions infinites.

El mes de març s'obrirà el dia 3 amb 'Molar', de Quim Bigas, un treball que investiga les imatges vinculades a estats de felicitat i el desenvolupament d'un dispositiu que (re)present este ventall d'imatges que apareixen i desapareixen i que són relacionables amb la felicitat.

Finalment, des del mateix dia 3 de març i fins al 5 es representarà 'Who is me, Pasolini' d'Álex Rigola, obra que busca descobrir què s'amagava darrere de la figura de Pier Paolo Pasolini. Després d'endinsar-se a l'univers de Lorca amb 'El Público' i d'adaptar la imponent Incerta Glòria, Rigola, un dels directors catalans amb més projecció internacional, s'aproxima al poeta i cineasta italià.

L'espectacle vol descobrir, a través de les seues paraules, com era el seu món, la seua relació amb el cinema i com de necessàries són, sobretot ara, les seues idees. El punt de partida és Poeta de les cendres, un descarnat poema autobiogràfic que Pasolini va escriure, sense acabar-lo, just abans del seu assassinat i que va ser trobat en un calaix. Rigola ens presenta un contenidor-habitació en el qual ens rebrà el mateix Pasolini per a interactuar amb el públic.