A Coruña

Galicia propón dúas novas alternativas ao 'tax lease' e urxe unha solución porque o naval non pode "esperar máis"

Reunión De La Mesa Del Diálogo Social Del Naval
EUROPA PRESS

Xunta, patronal e sindicatos propuxeron dúas novas alternativas ao 'tax lease', o sistema de bonificación fiscal para a construción de buques suspendido dende xuño por unha denuncia na Unión Europea (UE). Ambos os dous son unha "adaptación" ás necesidades galegas do modelo francés, que é o único que as autoridades comunitarias aceptan.

Así o destacou, en declaracións aos medios de comunicación nun receso da mesa do diálogo social do naval, o conselleiro de Economía e Industria, Javier Guerra. As dúas propostas serán enviadas aos Ministerios de Economía e Industria, aos grupos parlamentarios, á Comisión Europea e ao Consello Económico e Social Europeo, entre outros organismos interesados.

O estudio coas alternativa irá acompañado da "esixencia de que, de forma inmediata", as autoridades competentes "póñanse a traballar para resolver este problema", tras o rexeitamento da primeira modalidade, comunicado o pasado día 2 de novembro. Porque o sector naval galego non pode "esperar máis" e xoga "14.000 postos de traballo", advertiu o titular de Economía e Industria.

O Goberno galego coñece "por comentarios indirectos" que o comisario da Competencia, Joaquín Almunia, só aceptará un sistema "similar" ao francés, que prevé unha amortización "a oito anos". "Dende o noso punto de vista, non é efectiva nin válida para os nosos estaleiros", resaltou Guerra.

Por iso, explicou, a mesa do naval coñeceu este luns o traballo desenvolvido por técnicos da consellería e asesores xurídicos e que apela á autorización dun sistema con amortización anticipada —parecido ao que xa rexeitaron as autoridades europeas— ou outro con amortización libre, "de aquí a 2015".

A diferenza é substancial, posto que, "en vez de estar oito anos a amortizar o buque e poder cargar sobre a conta de resultados do barco un oitavo en cada ano, poderíase amortizar máis rapidamente, o que ten máis vantaxes dende o punto de vista fiscal".

"indignación" do sector naval

O conselleiro trasladou aos xornalistas a "indignación" da mesa do naval "por como se levou este proceso por parte do Goberno de España, que é quen ten que representar ante a Unión Europea" ao sector. "Vémonos absolutamente indefensos despois de ser leais ante o Goberno de España, de facer unha proposta, de esperar tal e como se nos pediu", relatou.

Con todo, incidiu na actitude "positiva" da Xunta, a patronal e os sindicatos, que presentan agora dúas novas alternativas que permiten "manter as condicións que teñen neste momento os estaleiros e —ao seu xuízo— pode ser aplicada, porque está sendo xa aplicada noutros sectores e noutras actividades económicas".

Aprobación "urxente" nas novas cortes

A proposta inclúe un calendario, "dadas as circunstancias actuais" e a inminencia das eleccións xerais. "Pensamos que —o novo modelo— pode estar en marcha a primeiros do ano que vén", resaltou Javier Guerra.

Ao respecto, aludiu á "serie de cambios regulamentarios e lexislativos que hai que facer" —demanda de Almunia— e fixo fincapé en que "por iso" as alternativas serán remitidas "a todos os partidos, para que de forma inmediata se poña en marcha e poida ser aprobado este novo sistema".

A meta, resaltou, é que "nas novas Cortes se poida aprobar con máxima urxencia" a alternativa ao 'tax lease', para poder "estar a "contratar barcos en Galicia" en xaneiro.

"A mesa naval considera que o mellor é mandar esta proposta de readaptación do sistema francés ás nosas propias características, ás nosas necesidades,", insistiu o conselleiro.

O titular de Economía e Industria chamou a atención sobre o feito de que o sistema francés "foi revisado pola UE en 2004" e non foi aprobado ata 2007. "Nós non podemos esperar tres anos", evidenciou. "Hai que buscar unha solución aínda que sexa transitoria. Necesitamos empezar a contratar", agregou.

Reunión con almunia

Por iso, a consellería solicitou o pasado día 4 unha reunión con Almunia, para trasladarlle as "concrecións" da adaptación do sistema francés ás necesidades dos estaleiros "galegos".

Pero é o Goberno central o que ten que trasladar esta proposta, subliñou. "Agora xa non é unha cuestión de esperanza. Fomos respectuosos co que nos pedía o Goberno de España, deixámoslle facer; ía haber unha solución... Conclusión: 7 de novembro e non temos o sistema", censurou Guerra. NAVANTIA

Por outra parte, pero aínda en relación coa crise que afecta ao sector naval, o responsable de Economía e Industria constatou que Navantia é un estaleiro público e que a Xunta "aínda está á espera dunha resposta" por parte da Sociedade Estatal de Participacións Industriais (SEPI).

"Como no tema do 'tax lease', parece que só temos que tomar a iniciativa nós", comentou. Así, subliñou que o Goberno autonómico non vai financiar un dique flotante para un estaleiro público, pero si o quere "apoiar de forma subsidiaria". "Porque quen ten que tomar a iniciativa é Navantia".

Ademais, Guerra reprochou que a proposta da Xunta —lanzada a mediados do pasado mes— "fose criticada". "Din que non estaba completa... Pois fagan unha proposta completa. Fagan unha proposta concreta dunha vez", proclamou, sobre un dique que considera "interesante" dende o punto de vista do mercado e "rendible" en termos económicos.

Este domingo, miles de persoas —máis de 20.000 segundo os sindicatos —, percorreron as rúas de Ferrol nunha protesta convocada por CIG, UGT, CC.OO. e a USTG para reivindicar "carga de traballo" para o sector naval e a construción dun dique flotante para Navantia, pero tamén servizos públicos de calidade e o cumprimento de compromisos pendentes coa bisbarra, como o saneamento da ría ou o enlace ferroviario ao porto exterior.

loading...