Barcelona

Les obres a Sants tallaran Rodalies 24 dies i afectaran tres milions d'usuaris

Tren de Rodalies.
ARXIU

Més de 3 milions de passatgers es veuran afectats aquest agost per les obres de cobertura de les vies de Sants, que comportaran la "desconnexió" de la principal estació. Els trajectes en Rodalies i Regionals duraran 20 minuts més de mitjana i els de llarga distància, 45.

"És el tall ferroviari més important que s’ha fet al nostre país", va concloure aquest dimarts el regidor d’Urbanisme, Antoni Vives, que va aprofitar l’ocasió per demanar disculpes avançades als afectats per aquests treballs. A partir del 4 d’agost i fins al dia 27 no circularà cap tren entre Sants i L’Hospitalet, fet que ha obligat a "replantejar completament el sistema ferroviari", segons va explicar el director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha.

Aquest dimecres s’inicia una campanya de comunicació –que costarà 5 milions d’euros– per informar de les alteracions provocades per les obres, que permetran cobrir les vies, remodelar la capçalera sud de Sants i millorar Rodalies. Durant el segon semestre del 2012 i amb un pressupost de 70 milions d’euros, començaran les obres d’urbanització de la zona, que es convertirà en "un passeig verd urbà".

Sense tren a l’aeroport

Els trens de Rodalies finalitzaran el seu recorregut a les estacions de Bellvitge, L’Hospitalet, Sants i França, segons la seva procedència i, en tots els casos, es podrà enllaçar amb el Metro o els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) amb el mateix bitllet. Dos autobusos uniran Sants i El Prat amb l’aeroport cada 15 minuts.

Els Regionals que habitualment entren per la línia de la costa (Sitges-Sant Vicenç de Calders) ho faran per la de l’interior (Vilafranca-Martorell) i finalitzaran el seu recorregut a L’Hospitalet, on els passatgers podran enllaçar amb la L1. En canvi, l’R12 (Lleida-L’Hospitalet per Manresa), acabarà el seu trajecte a Sants, tot i que els viatgers hauran de canviar de tren a l’estació de Calaf. Pel que fa la Llarga Distància, la majoria de trens mantindran la seva aturada a Sants, però entraran a Barcelona pel nord desviant-se per Vilafranca-Cerdanyola Universitat.