Barcelona

La tarifa de l'aigua augmentarà per les mesures contra la sequera

Un grifo abierto.
R. A.

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) i Aigües Ter-Llobregat (ATLL) acumulen un deute de 2.450 milions d’euros i això "repercutirà" en els beneficiaris. Així de clar va ser aquest dimarts el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder.

Durant la seva primera compareixença al Parlament des que va prendre possessió del càrrec, Recoder va assegurar que part del dèficit es deu a les actuacions dutes a terme durant i arran de la sequera del 2008, tot i que va assenyalar que no s’ha de "dimonitzar»" cap infraestructura.

Per això, dissenyarà un pla de viabilitat per a l’ens . Les mesures inclouen campanyes per fomentar el consum responsable, millorar la gestió i apujar els preus, tot i que no seria generalitzat. Podria afectar més les indústries. Si, per exemple, l’ACA es veu obligada a fer una obra perquè s’hi instal·la una determinada empresa, podria fer-li pagar un cànon.

Menys estacions

Pel que fa a d’altres infraestructures, la Conselleria de Territori i Sostenibilitat "es veurà afectada i molt" per les retallades i és per això que, a proposta dels tècnics, estudia la possibilitat d’ajornar la construcció d’algunes de les estacions de la línia 9 del metro que es troben a 500 metres entre elles.

El tripartit "va estirar més el braç que la màniga" en la línia L9, va afirmar Recoder. També va valorar alentir el ritme de les tres tuneladores. Precisament, aquest dimarts a la tarda els veïns del carrer Ciutat de Balaguer, a Sant Gervasi, van notar una sotragada per les voladures realitzades per la tuneladora per fer-hi un pou.

D’altra banda, Recoder va anunciar que enguany es dissenyaran nous horaris per als trens regionals i de Rodalies. Mentre no es completi el traspàs previst a l’Estatut, la conselleria estudia si hi ha una "alternativa viable a Renfe a curt termini" i reclamarà a l’Estat més inversions, ja que, com va recordar, la meitat de les 392 incidències del 2010 són imputables a Adif. El Govern també demanarà inversions en infraestructures "estratègiques", com l’accés per via d’ample europeu als ports catalans (com el de Tarragona i amb què ja compta el de Barcelona) o el corredor del Mediterrani.

loading...