Barcelona

Multen 47 immobiliàries per mala qualitat al servei

Garrotada al sector immobiliari per pràctiques irregulars. L’Agència Catalana de Consum (ACC) va multar l’any passat 47 immobiliàries amb sancions que pugen  a 540.000 euros, el 24% del total.

L’ús de materials de poca qualitat, la diferència entre el que es publicita en la venda sobre plànol i la realitat a l’entrega del pis o les clàusules abusives o il·legals del contracte són els motius principals de les sancions.  Per darrere de l’habitatge, el segon sector més castigat per Consum és la telefonia.

S’han multat 19 empresesper valor de 210.000 euros. En aquest rànquing,  segueixen el serveis de fotografia, l’ensenyament (pel ressò de la crisi de les escoles d’idiomes), la reparació de vehicles o d’electrodomèstics.

Més de 1.200 expedients

En el seu primer any, Consum va obrir 1.223 expedients per suposades irregularitats. El 60%, 731, va acabar en una multa. En total s’han recaptat 2,25 milions d’euros, va explicar ahir el director de l’organisme dependent de la Generalitat, Enric Aloy.

Per aquest any, Consum augmentarà la seva plantilla d’inspectors, que passarà dels 30 actuals als 50. D’aquesta manera, va explicar Aloy, es permetrà controlar la pràctica de nous sectors com les companyies aèries.

El director de l’Agència va avançar que en els propers mesos es resoldran els expedients oberts el 2005 contra totes les operadores de telefonia, que podrien acabar amb altes sancions.

6.000 queixes en un any

L’Agència Catalana del Consum va fer l’any passat 17.000 inspeccions que van permetre retirar del mercat 33.385 productes que no complien la normativa. Els consumidors van fer prop de 6.000 queixes, sobretot pel mal funcionament de les empreses de telefonia i internet. Aquest sector és el que més ha vist augmentar les reclamacions, mentre que a l’habitatge (el més multat), s’han reduït.