La Ronda del Mig ampliarà voreres i reduirà el trànsit
Les voreres de la Ronda, entre Via Augusta i el carrer Escorial, passaran a tenir 5,75 metres d’amplada, enfront dels tres actuals. La calçada perdrà un carril i en tindrà dos, i un carril bus per banda, que a la nit s’usarà d’aparcament.
El xamfrans s’aprofitaran al màxim, amb zones verdes i parcs infantils. El soroll es reduirà amb la velocitat limitada a 50 km/h, el paviment sonoreductor i mitjaneres de dos metres amb vegetació. Es passarà dels 368 arbres que ara hi ha a plantar-ne 661.
El trànsit es pacificarà a totes les cruïlles amb semàfors i s’incrementaran els passos de vianants per creuar la Ronda, que passarà a tenir-ne 17. També es doblarà el nombre de carrers que travessaran la via perpendicularment, de nou d’ara als 17 projectats.
El projecte té un cost que s’aproxima als 25 milions d’euros i els terminis d’execució aniran lligats al projecte de la Línia 9 a Lesseps. Es preveu que s’acabi en 9 mesos.
Aparcaments subterranis
«Com una gran ferida física i psíquica». Així definia la Ronda del Mig la presidenta de l’Associació de Veïns de General Mitre, Patrícia Fernández, en fer balanç del procés que els ha portat a consensuar el projecte que ahir va presentar l’alcalde, Joan Clos, qui el va descriure com «un nou bulevard digne i atractiu». Les protestes arribaran amb l’aparcament, ja que s’eliminaran les places en superfície per construir dos estacionaments subterranis al carrer Menéndez i Pelayo i als jardins Amats, amb capacitat per a 478 cotxes. Ara n’hi ha 145 places al carrer.