Barcelona

Les escoles catalanes decidiran el temps que dediquen a cada assignatura

El decret d’autonomia que Educació preveu aprovar d’aquí a quatre mesos atorga més autogovern a les escoles. Els centres decidiran el perfil professional dels professors, quines matèries tindran més pes i, per tant, si els hi dedicaran més o menys hores, en quin moment s’impartiran o com agruparan els alumnes en alguna matèria independentment de l’edat.

Els col·legis i instituts públics i concertats de Catalunya hauran d’elaborar, en un termini de 4 anys, un projecte educatiu amb els seus objectius acadèmics. En funció de com els compleixin, podran rebre més recursos.

L’Agència d’Avaluació de l’Educació tindrà en compte les notes dels alumnes, el grau de satisfacció dels pares (se’ls enquestarà), la cohesió de l’equip directiu o si hi ha molt o poc absentisme escolar. Així, s’acabarà amb una política educativa que repartia els recursos sense comptar amb les necessitats de cada escola.

Educació va matisar que la llibertat es respectarà sempre que els alumnes assoleixin les competències bàsiques. El conseller Ernest Maragall ha assegurat que està disposat a «reflexionar» sobre el nou calendari escolar.