Més àrea verda i carril bici per restringir l’ús del cotxe a Barcelona
- El 2010 s'estrenarà el primer carril BUS/VAO de la Meridiana.
- Fins al 2018 es vol incrementar un 34% el transport públic a la ciutat.
Són les principals línies estratègiques marcades pel nou full de ruta que, quatre anys després d'obert el debat, ahir va rebre el vist-i-plau de l'equip de Govern municipal per aplicar-ho.
Amb el Pla de Mobilitat Urbana, es vol invertir les tornes i passar d'un 47% de ciutadans que es desplacen actualment a peu o en bicicleta al 54% al 2018. El vehicle privat, per contra, passaria del 23% d'usuaris a la ciutat, al 18%, segons les previsions municipals.
Per aconseguir-ho, s'impulsarà la creació d'aparcaments de dissuasió a punts estratègics de la ciutat (connexió amb FGC, Renfe i xarxa de bus) i l'expansió de l'àrea verda (es posaran en marxa 17.000 noves places a partir del gener).
El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, va anunciar ahir que al 2018 «totes les entrades de Barcelona tindran carrils BUS/VAO». El primer, el de la Meridiana, entrarà en funcionament al 2010. Així mateix, es proposa la creació de més zones de circulació a 30 Km/h i de més carril bici, arribant als 200 Km al 2011. El Pla preveu incrementar un 34% el transport públic fins al 2018, tant dins la ciutat com per connectar amb l'àrea metropolitana.