Barcelona

Una empresa de recurs de multes estafa centenars dels seus clients

La Guàrdia Civil ha detingut sis responsables d’un grup empresarial dedicat a recórrer contra les multes de trànsit per haver estafat centenars de clients als quals cobraven una comissió com a avançament que després no tornaven.

Contactaven amb ells a través del butlletí oficial de la província o del diari oficial de la comunitat corresponent –on consten les dades de les denúncies per infraccions de trànsit– i demanaven un avançament d’entre el 40 i el 50% de l’import de la multa, amb la garantia escrita de retornar-lo si es resolia favorablement.

Tot i que en la majoria de casos no aconseguien retirar la multa, es quedaven amb la comissió. Quan els perjudicats intentaven reclamar els derivaven a un 807 (telèfon de tarificació addiciónal de cost elevat), on no els solucionaven res. Al final,  acabaven per desistir.

25 empreses

Durant l’operació, duta a terme a les províncies de Girona i Barcelona, es van investigar 25 empreses, totes pertanyents al mateix grup. Contactaven amb conductors multats de tot Espanya i la majoria de vegades els trucaven des d’una de les seus més importants, a Platja d’Aro.

Per captar els clients, garantien un 98% de possibilitats de devolució de la sanció i per pressionar-los els asseguraven que el servei de l’empresa era l’última opció per a estalviar-se pagar la multa i evitar un embargament imminent dels seus comptes bancaris.

Publicitat al teletext

A més de les dades que aconseguien de les publicacions oficials, els estafadors captaven clients a través de la publicitat. Les empreses s’havien anunciat en diversos formats, fins i tot en els teletextos d’algunes cadenes de televisió. Moltes vegades trucaven a les víctimes des de l’«Oficina central de recursos de multes» o simulaven pertànyer a organismes oficials. Els estafadors asseguraven que la multa l’havia examinat un gestor i que s’hi podia recórrer a causa d’un defecte de forma.

loading...