Barcelona

Exigents de nassos

Botiga les Topettes.
LES TOPETTES

OCI.CAT

AL DENTE


Un segell d'identitat

"Et puc assegurar que un cop els clients proven una firma de perfumeria d'autor ja no tornen a les marques convencionals", diu l'Oriol Montanyés de Les Topettes. Ja fa anys que l'Oriol sorprèn a la clientela amb olors que se surten dels circuits tradicionals. A la botiga hi ha de tot: notes més identificables com les espècies, la fusta o el cuir, a d'altres més inusuals com l'olor a llapis quan li treus punxa: "És una de les últimes adquisicions". Independentment dels gustos, la clau de l'èxit d'una bona fragància es troba en els ingredients de la seva formulació: "Els perfums d'autor utilitzen matèria primera de molt bona qualitat amb un grau de puresa que no és comparable amb la resta", detalla. Deixeu que us guiï el seu nas...

L'essència de Barcelona

"La nostra ciutat i la nostra cultura són una font inesgotable d'inspiració", detalla Sara Carner, fundadora de Carner Barcelona. Una marca consolidada, nascuda l'any 2010 a la ciutat, que compta amb milers de seguidors arreu del món: "venem els nostres perfums a una trentena de països i tenim més de 500 punts de venda a les botigues més exclusives del món", afegeix. Entre les fragàncies més singulars que copsen l'ànima barcelonina, hi ha per exemple, EL BORN, COSTARELA o BESOS. La novetat ara és VOLCANO basat en la força de la terra, sense oblidar el vincle local: "més de 40 cràters i 20 rius de lava envolten la nostra ciutat cosmopolita", diu la Sara. Un perfum especiat i resinós amb la fusta d'agar com a protagonista pels amants de les fragàncies intenses.

Aromes que parlen del present

La Romy va rebre el seu perfum d'autor als 13 anys. Li va regalar la seva mare, cansada que la seva filla li amagués les seves fragàncies per casa. "Aquest regal em va marcar i em va fer apreciar el món de la perfumeria", recorda. La passió es va materialitzar l'any 2016 amb la creació de '27 87' (la seva data de naixement), que apropa l'art de la perfumeria tradicional a les noves generacions. "La marca aposta per conceptes moderns que fan referència als nostres gustos i estils de vida actuals", diu. Fragàncies amb una composició única dins d'ampolles de dissenys minimalistes que cedeixen el protagonisme a les olors: "el que realment importa". Després dels èxits de la col·lecció 'Next Generation', 'Diversity', 'Globetrotting' o 'Chill&Cozy', la Romy prepara un nou llançament al 2019 amb una advertència: "Els experts perfumistes ja han ensumat les primeres mostres i parlen d'ell com una cosa mai olorada fins ara". Màxima expectació!

Caçadors de perfums

El farmacèutic Jordi Cabezas i l'arquitecta Àngels Pijuan són coolhunters de les aromes i reuneixen tresors olfactius d'arreu del món a la botiga JC Apotecari. "Visitem fires i espais perseguint les millors olors i altres valors afegits com la història, la filosofia i el packaging de cada marca", explica. Dins del seu espai de bellesa s'hi poden trobar autèntiques rareses: "Busquem coses diferents, amb caràcter, que reflecteixin la seva identitat i enriqueixin la vida quotidiana", diu. Com sempre, l'elecció és personal, però es comencen a desmuntar mites: "Hem d'oblidar la clàssica distinció de perfum femení o masculí i pensar que les essències no tenen gènere". En aquest sentit afegeix a mode de conclusió: "Ja no ens hauria de sorprendre que una dona es decanti per un perfum afustat o especiat o un home amb notes florals".

OCIpèdia

MADE IN BCN

Arranca una nova edició de Barcelona Markers, un pop up market de disseny on s'hi poden trobar mobles, objectes de decoració, peces de roba, complements, joies o cosmètics entre d'altres sorpreses en forma de menjar i música. Una trentena de creadors barcelonins participen en aquesta iniciativa que tindrà lloc els dies 8 i 9 de desembre a l'espai WallnWood de Gràcia. barcelonamakers.com