Barcelona

Comença a funcionar la barrera per tallar l’accés a la Ronda si hi ha cues

Una de les noves barreres a la Ronda Litoral, ahir (Miquel Codolar / ACN).
Barcelona talla des d’ahir les entrades 22 i 24 i la sortida 21 de la Ronda Litoral, en sentit Llobregat, en moments de congestió de trànsit. La mesura s’hauria d’aplicar uns 30 cops a l’any, segons càlculs.Els conductors es troben ara amb diversos panells que informen dels canvis abans d’arribar-hi perquè puguin modificar el recorregut.

En el mateix punt on s’entra o se surt de la B-10, dos semàfors prohibiran el pas. Reforçaran la funció una o dues barreres, com passa, per exemple, en els pàrquings.

Millor circulació

Es modificaran els canvis dels semàfors de les zones properes per alleugerir el trànsit. No caldrà fer servir guàrdies urbans. Aquests elements estaran desconnectats quan la circulació sigui fluïda.

Segons el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, s’han triat aquests tres punts perquè són els que més ajudaran a descongestionar el tram central. També per millorar la circulació dels veïns de la zona, ja que les cues arriben més enllà de la Ronda.

El sistema està controlat amb càmeres i s’activa en un minut. Fins ara s’havia de recórrer a guàrdies urbans, amb un temps de resposta major.

Depèn de com siguin els resultats, la mesura es podria ampliar a la Ronda de Dalt.

Cada dia, la Ronda Litoral suporta un trànsit d’uns 120.000 vehicles. Per la Ronda de Dalt en passen 160.000.

El registre de bicis fracassa

El director de Serveis de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Àngel López, va reconèixer ahir el fracàs del registre de bicis, perquè en dos anys només s’hi han inscrit 1.500 bicicletes. Els usuaris d’aquest transport van créixer un 38% l’any passat, explicable pel Bicing en una quarta part. Cada dia es calcula que hi ha 80.000 desplaçaments d’aquest tipus.

loading...