Creen 15 noves línies de bus per anar ràpid a Barcelona
Millores en transport
Nous busos exprés: Un vehicle cada hora connectarà Barcelona amb Sant Cugat, Sabadell, Terrassa, Rubí, Sitges, St. Pere de Ribes, Vilafranca, Masnou, Palau, Montornès, Esparraguera, Pallejà, Vallirana, Lliçà i Manresa.
Línies d’autobús reforçades: Hi haurà servei cada 30 minuts en hora punta entre Barcelona, Mollet, Santa Perpètua, Vilafranca, Vic, Parets, Abrera i Girona.
Metro comarcal: Dissabte, FGC estrena el Manresa– Igualada cada 20 minuts i de Martorell a Barcelona cada 5. Està en execució el tram Sabadell i Terrassa. A la línia Llobregat-Anoia passarà un tren cada 5 minuts.
Integració horària: La Generalitat obligarà a posar una base de bus a menys de 300 metres d’una estació de Rodalies. L’horari dels busos haurà de coincidir (amb un marge de 10 minuts) amb els dels trens.
Carrils d’Alta Ocupació: Els carrils VAO s’estrenaran a la C-58 entre la Meridiana i Ripollet abans del juliol i sense acabar l’any, a la C-31, entre Montgat i Glòries, i de Pl. Espanya a Castelledefels.
Reforç a Rodalies Renfe: La línia de la costa R1 tindrà més trens entre Sant Vicenç de Calders, Barcelona, Maresme i Maçanet. Entre Mataró i l’aeroport cada 5 minuts.La R2 a l’interior de St. Vicenç de Calders fins a Maçanet tindrà 11 trens per hora entre Martorell i la Sagrera. La R3 s’ampliarà fins a Torelló i la R4 un tren cada 5 minuts de Manresa a l’aeroport.
Regionals per l’AVE: Hi haurà nous trens regionals per la línia d’alta velocitat amb freqüencies d’una hora entre capitals. De Barcelona a Girona, en 35 minuts; a Tarragona, en 40; i a Lleida, en 30.
Xips, fibra òptica i rutes intel·ligents
El Pla de Transport de Viatgers fins al 2012 també incorporarà novetats en el pagament i en els sistemes d’informació. Així, es crearà una targeta amb un xip incorporat i que no caldrà passar per cap aparell, sinó que es llegirà a través d’un lector òptic, sense contacte. Això permetrà gaudir de més descomptes i avantatges als usuaris, ja que els títols seran personalitzats i intransferibles. A banda, s’estudia un sistema d’informació intel·ligent perquè l’usuari, des del qualsevol punt del territori, pugui conèixer via Internet i en temps real, quines seran les connexions de transport al seu abast. En tot moment, el viatjer coneixerà els mitjans més adecuats per efectuar el seu viatge.