Barcelona

Els barcelonins opten pels hotels
de muntanya i compren poc al pont

Baqueira

Aquest pont de la Constitució és el tret de sortida de la campanya comercial de Nadal que dijous va viure el primer dia festiu amb les botigues obertes, però amb poques compres. Per això, entre el petit botiguer cobra força la idea que no és tan rendible obrir tots els festius, cosa que contrasta amb el parer de les grans superfícies.

El sector comercial calcula que fa falta cobrir 6.000 llocs de treball vacants
Sigui com sigui, la majoria de comerços de fora de les zones més cèntriques van optar ahir per no obrir. Malgrat això, la Confederació del Comerç de Catalunya espera que, entre dijous i diumenge, aquest pont serveixi per apujar un 4% les vendes.

El sector, que pateix la falta de 6.000 dependents, registra aquesta campanya de Nadal entre un 20 i un 25% de la facturació anual. Aquests primers dies de festa són cada cop més aprofitats per comprar els primers regals de Nadal, sense haver d'esperar a última hora.

Productes tecnològics
Els productes de noves tecnologies, com mòbils, ordinadors, agendes digitals o videojocs, seran dels més venuts, junt amb el tèxtil i el calçat. Els catalans es gasten entre 900 i 1.000 euros.Pel que fa al primer balanç de turisme d'aquest pont. De moment, s'ha vist clar que els barcelonins que s'han quedat aquí han preferit els destins de muntanya, propers a les estacions d'esquí. De fet, comarques com el Ripollès o la Cerdanya estan al voltant del 100% d'ocupació.