Multa a l’Ajuntament per desallotjar una terrassa mullant tots els clients
- Una gelateria de Gràcia va portar el cas als jutjats.
- Els serveis de neteja passaven dues hores abans que l’establiment tanqués.
Es va enfrontar a l’Ajuntament perquè no li deixava complir l’horari d’obertura de la seva terrassa i ha guanyat.
Marina Fiorillo, una italiana de Roma que porta vuit anys regentant la gelatería Yum Yum Il Gelato a la plaça de la Revolució de Gràcia, va denunciar l’estiu del 2005 que dos operaris de BCNeta ruixaven els clients asseguts a la seva terrassa amb la mànega a les 23.30 hores.
La seva llicència municipal li permetia treballar dues hores més, fins a la 1.30 de la matinada.
Després de queixar-se "moltíssim" al Districte perquè solucionés una situació "insostenible" que l’estava fent perdre clientela i d’editar un vídeo denunciant la dutxa a la que els serveis de neteja sotmetien cada nit als seus clients i que 20 minutos va recollir, Fiorillo va optar per denunciar l’Ajuntament de Barcelona.
Ara, un jutjat li ha donat la raó i condemna el consistori a pagar-li 531 euros pels ingressos perduts a causa de la ruixada que feia que els clients marxessin.
A més, l’Ajuntament també haurà de pagar 300 euros pels costos judicials.
Per a aquesta italiana de família amb molta tradició gelatera la sentència suposa una "satisfacció moral". I el millor de tot és que ara, a la gelateria "podem treballar tranquils".
Una denúncia i moltes queixes
La Marina va ser l’única que es va decidir a denunciar que no la deixaven treballar dins l’horari que li permetia la seva llicència municipal.
Però a Gràcia, hi va haver moltes més terrasses damnificades per la mànega de BCNeta i que es van queixar del tracte rebut per part del servei de neteja.