L’AVE arriba als afores de Barcelona en proves i va a 300 km/h a Tarragona
- Són els exàmens perquè l’alta velocitat arribi a Sants aquest setembre.
- La línia tarragonina ja va tan ràpida com la de Sevilla.
Aquestes proves s’estendran fins a la mateixa estació de Sants al setembre, segons va avançar ahir la ministra de Foment, Magdalena Álvarez. Els combois comprovaran l’alineació, la plataforma, les vies o la catenària, però no la velocitat, per ara.
Tres anys després, a 300
Ahir es va posar a 300 km/h l’AVE entre Madrid i Tarragona i Osca . Es va inaugurar fins a Lleida l’octubre del 2003, però no superava els 200 km/h per un problema de senyalització. La línia entre Madrid i Sevilla va a 300 km/h des del principi, l’any 1992.
"Més val tard que mai", raonava ahir algun usuari del passatge inaugural, en què va viatjar Álvarez. La ministra confia a convèncer el patronat de la Sagrada Família que el temple no corre cap perill amb el traçat pel centre. De moment, no s’apugen els preus de l’AVE, tot i que es retalla de 15 minuts el trajecte Tarragona-Madrid (2.40 h).
Competència del Pont Aeri
Barcelona veu l’alta velocitat com la gran competència al pont aeri. A Lleida, amb AVE més de tres anys, l’Associació de Consumidors no nota grans efectes i posa les esperances en l’AVE català. Girona, Lleida i Tarragona estaran unides a Barcelona en menys d’una hora amb l’AVE, però no a 300 km/h.
Integració del tren a L’Hospitalet
Conveni. Es vol integrar la xarxa ferroviària a L’Hospitalet els propers anys. Estat, Generalitat i Ajuntament de L’Hospitalet han d’acordar com es finançaran els 300 milions de les obres.
Soterrament de la línia de Vilanova (C2). Des d’abans de la Gran Via fins a l’inici de l’intercanviador de la Torrassa. Inclou la nova estació Bellvitge/Gornal.
Intercanviador de la Torrassa. Permetrà la connexió de les línies C2 i C4 de Rodalies i L1 i L9 del Metro.
Soterrament de la línia de Vilafranca (C4). Entre la boca del túnel del Gornal fins a l’intercanviador de la Torrassa.
Cobriment de les vies. Dels trams de les línies de Vilanova i Vilafranca entre la sortida de l’intercanviador de la Torrassa i el terme municipal de Barcelona.