Quatre de les grans infraestructures de transports pateixen retards en les obres
La previsió de la Cambra és que el perllongament de la línia 5 de metro no pugui acabar-se fins a mitjans de 2007; la línia 9, cap a 2012 ó 2013; l’arribada del TGV serà, com a mínim, el 2008, però, com el tram Mollet-Figueres no estarà llest fins el febrer de 2009, la connexió amb França pot retardar-se fins a la dècada següent, segons la Cambra.
Una excepció, a mitges
Només hi ha una excepció: el Moll Prat, al Port de Barcelona, on s’ubicarà una nova terminal de contenidors. S’acabarà el 2007, un any abans del previst. Però, el problema és que, com que els accessos terrestres directes no estan ni definits, retardarà el seu potencial de desenvolupament fins més enllà de 2010.
És l’exemple més palpable que «no existeix un projecte estratègic global d’infraestructures, el que obliga a improvisar en cada moment», segons el president de la Cambra, Miquel Valls.